تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در تایم فریم روزانه قیمت اونس طلا با توجه به عدم توانایی قیمت در عبور و تثبیت کامل بالای مقاومت مهم ۵۰ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۲۱۹ ، قیمت در حال تثبیت پایین این سطح می باشد و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۱۷۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

فعلا انتظار داریم که تا روز جمعه قیمت اونس طلا در همین منطقه خنثی ۱۱۹۴ و ۱۲۲۳ در نوسان باشد و فعلا بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار آمریکا در روز جمعه بنشیند و سکوت این چند روز اخیر در منطقه ۱۲۰۰ تا ۱۲۲۰ نیز در واقع به همین دلیل بوده است.

بطور کل نیز این طبیعت بازار است که روز های قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر ، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز و فردا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

از روز جمعه اما این آرامش بر هم خواهد خورد و هم به لحاظ تکنیکی و هم بنیادی انتظار موج های بلندی را برای اونس طلا داریم. در تحلیل تکنیکال اونس طلا باید توجه داشت که در نمودار زیر تحلیل سطوح فیبوناچی از حرکت افزایشی سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) مشخص شده است.

این موضوع نشان می دهد که سطح حمایت بر روی ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) موقتا باعث اصلاح و برگشت قیمت شده است که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۲۱۹ به اتمام رسیده است.

تکمیل این موج اصلاحی خود بیانگر آن است که روند نزولی مجدد احیا شده است و ادامه حرکت کاهشی در پایین سطح ۱۱۹۴٫۹۰ (پایین ترین سطح روز ۳ مارس) می تواند شروع مجدد روند کاهشی را معین کند و راه را برای کاهش تا سطح ۱۱۷۳ هموار نماید.

در حرکت افزایشی نیز در حال حاضر سطح ۱۲۱۵ به عنوان سطح مقاومت عمل می کند و سطوح بعدی مقاومت نیز بر روی نرخهای ۱۲۱۹ و ۱۲۲۳ قرار دارند و تنها شکست سطوح ۱۲۱۹ و ۱۲۲۳ خریداران را بسوی خود جلب خواهد کرد.

امروز در آمریکا ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران تعداد تغییرات ایجاد فرصتهای شغلی در بخش خصوصی (ADP) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات (ISM) اعلام می شوند. چنانچه امروز آمارهای فوق بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، چنین حرکتی می تواند موجب فرود بیشتر قیمت اونس طلا تا نرخ ۱۱۹۴ و در ادامه تا سطح ۱۱۷۳ گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا