تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن برای یکی دو روز بین سطوح ۵۷۹۹ و ۵۹۳۷ دلار/تن قرار گیرد و پس از آن دوباره با کاهش مواجه شود.

در نمودار پایین این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید در روز ۱۳ فوریه سطح مقاومت قبلی ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث اصلاح قیمت گردید که بیش از ۱۰ روز به طول انجامید. به باور ما مقاومت ۵۹۳۷ بسیار قوی و مستحکم است و به احتمال زیاد قیمت مس برای مدت چند روز پایین این سطح قرار خواهد گرفت.

از این رو تا زمانیکه سطح مقاومت ۵۹۳۷ پایدار است، چشم انداز حرکت نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۵۷۹۹ تاییدی بر تشکیل روند نزولی به سوی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

برای امروز احتمال تشکیل یک روند خنثی مابین نرخهای ۵۷۹۹ تا ۵۹۳۷ وجود دارد و پس از آن، بار دیگر روند نزولی آغاز خواهد شد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۵۷۹۹ می تواند به استمرار حرکت نزولی قیمت جهانی مس بیانجامد.

بنابراین برای امروز در صورت عبور از سطح حمایت خط ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی احتمال تاچ و لمس خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نرخ ۵۶۲۹ مفروض خواهد بود.

باید توجه داشت که این دو سطوح ۵۷۹۹ و ۵۹۳۷ دلار/تن اعداد مهمی برای بازار مس خواهد بود و انتظار می رود، روند حرکت بقیه هفته با واکنش بازار در شکست یکی از سطوح فوق مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به اینکه قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۱۷۹۰ دلار/تن نشده است، امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۸۱۱ اندکی اصلاح ملایمی داشته باشد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

احتمال اینکه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۱۱ برسد کمی نامحتمل به نظر می رسد زیرا روند نزولی قبلی که از سطح ۱۸۹۸ آغاز شده بود ممکن است دوباره احیا شود.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۱۷۹۰ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطح ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد.

لذا توصیه می شود دقت بیشتری نسبت به قیمت آلومینیم آلیاژی داشته باشد و پس از انجام حرکت اصلاحی کوتاه به نزدیکی مقاومت ۱۸۱۱ احتمال نزول قیمت را در دستور کار داشته باشید که اگر اینگونه شود فرصت مناسبی برای ضعیف شدن قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم