تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای اصلی تقویت شد و روند صعودی آن همچنان ادامه دارد و این در حالی است که ارزش یورو به کمترین نرخهای ۶ هفته گذشته سقوط کرده است. این موضوع، در شرایطی که ارزش دلار آمریکا همچنان رو به افزایش بوده و به رکورد بالای ۱۱ ساله گذشته رسیده است، می تواند برای خریداران دلار مثبت تلقی شود.

انتظار بازار برای آغاز خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا (به ارزش ۱ تریلیون یورو) که جزئیات این خرید فردا در جلسه بانک مرکزی اروپا و کنفرانس خبری ماریو دراقی مشخص خواهد شد، معامله گران را همچنان تشویق به فروش یورو کرده است و در عوض دلار آمریکا بدلیل رشد بازدهی اوراق قرضه به شدت رو به افزایش است.

در حرکت نزولی یورو در مقابل دلار آمریکا، نفوذ قیمت به زیر نرخ ۱٫۱۱۵۰ می تواند مقدمه ای برای فرود یورو تا هدف ۱٫۱۱۰۰ و در ادامه تا ۱٫۱۰۹۸ (پایین ترین سطح ۲۰۱۵) باشد و پس از آن می توان انتظار سقوط تا سطح ۱٫۱۰۰۰ و حتی پایین تر را داشت.

بنابراین برای امروز در زوج یورو – دلار، سطح حمایت ۱٫۱۱۵۰ سرنوشت یورو را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط، حرکت نزولی یورو با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و ما نیز انتظار داریم که امروز در واکنش به اخبار و تحولات اخیر سطح ۱٫۱۱۵۰ با قدرت شکسته شود و یورو دوباره با کاهش مواجه شود.

در نمودار پایین اونس طلا همانطور که مشخص است کاهش قیمت از سطح ۱۲۲۳٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) در قالب پنج موج صورت گرفته است و چنین ساختار امواج الیوت بیانگر آن است که سطح حمایت ۱۱۹۴٫۹۰ مجدد لمس خواهد شد و برای امروز سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۲۱۵ تشکیل شده است.

قیمت جهانی اونس طلا هم اکنون در روندی خنثی قرار گرفته و انتظار می رود تا روز جمعه که آمار ماهیانه اشتغال آمریکا منتشر می شود مابین نرخهای ۱۱۹۰ (سطح حمایت) و ۱۲۲۳ (سطح مقاومت) به این حرکت ادامه دهد.

انتظار می رود روز جمعه تعداد اشتغال آمریکا (NFP) در ماه فوریه از رقم قبلی ۲۵۷۰۰۰ به ۲۴۱۰۰۰ تغییر یابد و نرخ بیکاری از ۵٫۷% به ۵٫۶% کاهش یابد. برای میانگین درآمدهای نقدی ساعتی در دوره ماهانه نیز پیش بینی می شود به میزان ۰٫۲%+ رشد یابد.

چنانچه آمار اشتغال آمریکا روز جمعه بالاتر از حد پیش بینی ها باشد، این آمار می تواند نشانه ای از آن باشد که در آینده نیز آمارهای قوی اقتصادی آمریکا ادامه یابد.

در نتیجه، با ادامه افزایش و بهبود شاخصهای اقتصادی آمریکا، بانک فدرال ناگزیر به اقدام برای افزایش نرخ بهره خواهد گشت و تضعیف اونس طلا مجدداً آغاز گردد و تمایلات جهانی بازار نسبت به دلار آمریکا را بهبود بخشد زیرا هم اکنون قیمت ایندکس دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۱۱ ساله گذشته صعود کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱۰ دقیقه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا