تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم اونس طلا در روندی نامطمئن و خنثی به حرکت خود ادامه می دهد بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد.

سطح حمایت اولیه نرخ ۱۱۹۸ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱۱۹۵ و ۱۱۹۰ قرار دارد. در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه نرخهای ۱۲۰۸ و ۱۲۱۰ است و پس از آن سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۱۲۱۵ و ۱۲۱۹ و ۱۲۲۳ هستند.

به باور ما تنها در صورتی می توان از ادامه حرکت نزولی به سوی سطح ۱۱۷۳ اطمینان پیدا کرد که سطح ۱۱۹۴٫۹۰ (پایین ترین سطح ۳ مارس) با قدرت شکسته شود که در این صورت می تواند راه را برای سقوط بیشتر قیمت تا خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی نرخ ۱۱۷۳ هموار سازد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت اولیه در نرخ ۱۱۹۸ به عنوان حمایت مستحکم عمل نموده است. این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار دارد و پس از لمس این سطح حرکت اصلاحی رخ داده است.

اگر این حرکت اصلاحی در قالب موج c یعنی موج سوم از چرخه سه موجی که از سطح ۱۱۹۱٫۰۱ (پایین ترین سطح روز ۲۳ فوریه) آغاز گردیده است، عمل کند باید منتظر اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۲۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باشیم که در این صورت سناریوی نزولی به سطح ۱۱۷۳ را با چالش مواجه می سازد و تنها به شرط شکست ۱۱۹۴٫۹۰ می بایست مجدد در انتظار فرود به سطح ۱۱۷۳ باشیم.

مهمترین خبر امروز بازار جلسه بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است و فردا اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) بر نوسانات اونس طلا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد. این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که با سخنرانی امروز ماریو دراقی، ریس بانک مرکزی اروپا در خصوص جزئیات خرید ۱ تریلیون یورو اوراق قرضه یا نهایتا فردا با اعلام آمار اشتغال آمریکا شاهد حرکت شدید قیمت اونس طلا و شکسته شدن این حرکت خنثی بین ۱۱۹۴ و ۱۲۲۳ باشیم.

بنابراین برای امروز یا فردا در قیمت جهانی اونس طلا شکست سطح ۱۱۹۵ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و شکست سطح ۱۲۲۳ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا