تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۵۶۲۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) واقع شده است.

قیمت مس پس از لمس این سطح حمایت مقداری اصلاح کرده است اما انتظار داریم که این سطح حمایت ضعیف بزودی شکسته شود و قیمت با کاهش مواجه شود.

برای اینکه از شکست سطح حمایت ۵۷۹۹ مطمئن شویم می بایست قیمت حداقل تا سطح ۵۷۸۰ پایین آید که شکست سطح ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تایید شود و آن وقت هدف نزولی بعدی سطح ۵۶۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

در چارت پایین شکست سطح حمایت ۵۷۹۹ بسیار مهم تلقی می شود زیرا می تواند نشانه ای در جهت تکمیل شدن حرکت اصلاحی از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) باشد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست مقاومت ۵۸۸۰ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد. از این رو حرکت نزولی اخیر تا زمانی که قیمت جهانی مس در زیر سطح مقاومت ۵۸۸۰ است ادامه خواهد یافت و برای امروز احتمال شکست سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن بسیار زیاد است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت توانسته حرکت اصلاحی اخیر خود را از سطح ۱۷۸۶٫۵۰ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۳ مارس) تکمیل کند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۷۹۰ را بشکند و تا سطح ۱۷۷۶ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص گردیده است این حرکت اصلاحی تقریبا در پایین سطح مقاومت ۱۸۱۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به اتمام رسیده است و کاهش کنونی قیمت نیز مثل سقوط قبلی از سطح ۱۸۳۳ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) شارپی و شدید پیش بینی می شود.

با این حال برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۱۷۸۷ برسد بهتر است که هدف نزولی اولیه را در سطح ۱۷۷۶ تعیین کرد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی مشخص شده است.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۱۱ تاییدی در جهت استمرار روند اصلاحی از سطح ۲۷۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲۳ فوریه) به سوی ۱۸۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

بنابراین، برای امروز پیش بینی می کنیم در صورت شکست سطح حمایت ۱۷۹۰ بار دیگر فشارهای نزولی بر آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۷۶ دلار/تن آغاز شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم