تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز با نزدیک شدن بیشتر به جلسه بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بحث و گفتگو در خصوص جزئیات خرید اوراق قرضه بیشتر و بیشتر می شود و در آستانه این خبر یورو در مقابل دلار آمریکا تا پایین ترین نرخهای ۱۲ ساله گذشته کاهش یافته است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز نرخ بهره ماهانه خود را اعلام می کند که به احتمال زیاد با رویدادی خاصی همراه نخواهد بود. تنها موردی که بازار به آن توجه خواهد داشت، کنفرانس خبری آقای ماریو دراقی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود به جزئیات بیشتری در خصوص خرید اوراق قرضه در ماه مارس اشاره شود.

با توجه به سیاستهای فعلی بانک مرکزی اروپا، احتمال موضع گیری در خصوص تسهیل در سیاستهای پولی همچنان وجود دارد و انتظار داریم که لحن صحبتها و موضع گیری ها در خصوص ادامه سیاست های انبساطی باشد.

از آنجاییکه در نشست پرسش و پاسخ، قطعاً از آقای دراقی در خصوص خرید بیش از یک تریلیون یورو اوراق قرضه که قرار است در ماه مارس انجام شود، سوال خواهد شد، شنیدن پاسخ و واکنش دراقی، برای نوسانات یورو قابل توجه است. برای امروز از نحوه چینش سفارشات محدوده نزدیکی ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۳۰ می تواند فرصت مناسبی برای فروشندگان یورو با حد سود ۱٫۱۰۱۰ و ۱٫۱۰۰۰ باشد.

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا در تایم فریم ۱ ساعته همانطور که مشاهده می فرمائید، حرکت نزولی اخیر، قیمت را همچنان در نزدیکی سطح حمایت ۱۱۹۸ نگه داشته است.

اگر امروز قیمت اونس طلا موفق به شکست سطوح حمایت ۱۱۹۵ و ۱۱۹۰ نشود با یک حرکت اصلاحی به سطوح ۱۲۰۸ و ۱۲۱۰ باز خواهد گشت که این سطوح در نمودار اول به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی a یا موج نزولی ۳ می باشد که این موج از سطح ۱۲۱۴٫۶۰ (بالاترین سطح ۳ مارس) شروع شده است.

در حرکت افزایشی، صعود قیمت اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۵ می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۲۱۹ شده و موجب توقف روند کاهشی اخیر و در ادامه حرکت به سوی سطح ۱۲۲۳ گردد. این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطوح حمایت ۱۱۹۴ و ۱۱۹۰ به سقوط تا سطح ۱۱۷۳ خواهد انجامید.

به باور ما اگر خبر امروز بانک مرکزی اروپا نتواند در قیمت اونس طلا باعث شکست یکی از سطوح حمایت ۱۱۹۰ یا مقاومت ۱۲۲۳ شود، انتظار می رود، با توجه به نوسانات اخیر بازار، فردا انتشار خبر آمار اشتغال آمریکا قطعا موتور حرکت بازار جهانی اونس طلا را روشن کند و سرانجام یکی از سطوح فوق شکسته خواهد شد و سیگنال جدیدی صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار دوم می بینیم قیمت نفت برنت دریای شمال در تایم فریم ۱ ساعته بین محدوده خنثی ۵۹٫۱۹ و ۶۰٫۸۲ دلار/بشکه در نوسان است تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و حداقل جهت قیمت برای معاملات امروز مشخص گردد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت نفت برنت بتواند حداقل ۲ ساعت بالای سطح ۶۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بسته شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۶۲٫۴۴ فراهم می آورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

این در حالی است که در حرکت نزولی، فشار نفت برنت در زیر سطح ۵۹٫۱۹ (سطح ۳۸٫۲ درصدی) می تواند به سقوط قیمت تا نرخ ۵۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بیانجامد و برای تحقق این سناریو می بایست سطح حمایت اصلی ۵۹٫۱۰ دلار/بشکه با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت