تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۰٫۶۱ (پایین ترین سطح دیروز) در حوالی سطح مقاومت ۵۱٫۳۱ دلار/بشکه متوقف شود و پس از آن به سوی سطوح ۵۰٫۱۰ و ۴۹٫۵۶ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح روز گذشته) در جهت خلاف روند افزایشی آغاز شده از سطح ۴۷٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ فوریه) است و قیمت دقیقا از اطراف سطح ۵۰٫۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) حرکت اصلاحی خود را شروع کرده است.

این تغییرات قیمت نفت در درون یک کانال افزایشی شکل گرفته است که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۵۰٫۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نشانه گرفته است و حتی این احتمال نیز وجود دارد در صورتیکه سطح حمایت ۵۰٫۱۰ شکسته شود، قیمت به سوی سطح ۴۹٫۵۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نیز کاهش یابد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه سطح مقاومت ۵۱٫۳۱ با قدرت شکسته شود می تواند باعث رشد قیمت به سطح ۵۱٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) شود. برای امروز تثبیت قیمت پایین سطح ۵۱٫۳۱ به معنای بازگشت حرکت کاهشی است و هدف بعدی را در نرخ ۵۰٫۱۰ و ۴۹٫۵۶ نمایان می سازد.

امروز مهمترین خبر بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی بین سطوح ۵۰٫۶۴ و ۵۱٫۳۱ دلار/بشکه به حرکت خود ادامه دهد و فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا را پیش بینی کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۵۹٫۱۰ و ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه قرار دارد و پیش بینی می کنیم امروز یا نهایتا روز دوشنبه سرانجام یکی از سطح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۸۱٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴) به ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) قرار دارد.

در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ شکسته شود نشاندهنده این است که این روند رنج و خنثی یک الگوی ادامه دهنده است که می تواند به تقویت قیمت به سوی سطح ۶۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بیانجامد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹٫۱۰ با قدرت شکسته شود نشاندهنده آن است که الگوی سقف دو قلو تایید شده است و قیمت به سوی سطح ۵۳٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می رسد.

بنابراین برای امروز یا روز دوشنبه شکست یکی از سطوح ۵۹٫۱۰ یا ۶۳٫۴۰ دلار/بشکه فرصتهایی برای ورود به پوزیشن را فراهم می آورد. امروز، مهمترین خبر بازار، اعلام گزارش اشتغال ماهانه ایالات متحده یا همان NFP است که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و قطعا بر بازار نفت تاثیر گذار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت