تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در آستانه اعلام اخبار مهم اقتصادی امروز، فعالیت و نوسانات بازار جهانی مس به آرامی ادامه دارد و بازار در انتظار اعلام اخبار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران باقی خواهد ماند.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۶۲۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) قرار دارد.

هر چند که قیمت مس مدتی است که در بالای سطح حمایت تثبیت شده است اما برای اینکه مطمئن شویم حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شروع شده امتداد بیشتری داشته باشد باید حتما قیمت خود را به بالای سطح مقاومت ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند که البته هنوز موفق نشده است.

این نوسانات و تحولات تکنیکال نشان می دهد که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۵۹۳۷ به اتمام رسیده است و انتظار داریم که قیمت به نرخهای پایین برگردد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک، چنانچه قیمت به سطح ۵۷۷۸ کاهش یابد، می تواند شکست سطح حمایت ۵۷۹۹ را تایید کند و بعد از آن هدف نزولی ۵۶۲۹ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸۸۰ می تواند باعث رشد قیمت به سطح ۵۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) گردد.

از این رو هنوز هم بر این باوریم که در حال حاضر، نوسانات نزولی قیمت جهانی مس پایدار خواهد بود و در نتیجه منجر به شکست سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

حرکت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی امروز تا قبل از آمار اشتغال آمریکا کماکان در روندی خنثی بین سطوح ۱۷۹۰ و ۱۸۱۱ دلار/تن ادامه دارد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی بین سطوح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

سطح حمایت قیمت که بر روی نرخ ۱۷۹۰ قرار دارد برغم تلاشهای زیاد فروشندگان هنوز پایدار است و این موضوع نشان می دهد که کف قیمت در اطراف این سطح شکل گرفته است.

با این حال حرکت اصلاحی که از سطح ۱۷۸۶٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳ مارس) ایجاد شده است چندان قوی نیست که این کف قیمت در نزدیکی سطح ۱۷۹۰ را تایید کند.

بنابراین برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۷۸۷ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست حمایت ۱۷۹۰ و کاهش قیمت به سطح ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکست سطح ۱۸۱۱ موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۸۲۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

بنابراین همانطور که در نمودار زیر می بینیم حرکت قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تا کنون در روندی نامشخص بین سطوح ۱۷۹۰ و ۱۸۱۱ دلار/تن ادامه داشته است تا با خبر امروز یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت تعیین گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومیینم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم