تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز انتظار برای اعلام آمارهای اشتغال ماهانه آمریکا (NFP) معاملات بازار را در وضعیت انتظار قرار داده است، با این حال یورو همچنان در حال کاهش است و در طی هفته قیمت با حرکت نزولی شدید، به نرخهای پایین ۱٫۱۰۰۰ سقوط کرده است و اکنون به انتظار اعلام گزارش NFP است.

اگر در واکنش به خبر امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطوح حمایت ۱٫۰۹۳۰ و ۱٫۰۹۲۰ شکسته شود، انتظار استمرار حرکت نزولی به سوی سطوح ۱٫۰۸۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش سال ۲۰۰۷ به ۲۰۱۰) و ۱٫۰۷۶۲ (پایین ترین سطح سپتامبر ۲۰۰۳) وجود دارد و بعد از آن باید منتظر فرود بیشتر یورو به سوی سطح ۱٫۰۵۰۰ (پایین ترین سطح مارس سال ۲۰۰۳) بود.

اخیراً رشد اختلاف نرخ بهره بانکی آمریکا و اروپا از جمله عوامل اصلی برای فروش یورو در برابر دلار آمریکا بوده است و این تفاضل نرخ بهره آمریکا و آلمان نوسانات قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا به شدت افزایش یافته (برای اوراق ۱۰ ساله به بالای ۲٫۲۰% رسیده است) و این درحالی است که نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان به رکورد نزولی جدیدی کاهش یافته است.

با توجه به سیگنال دیروز ریس بانک مرکزی اروپا مبنی بر خرید اوراق قرضه در هفته آینده هم اکنون این انتظار می رود که اگر امروز آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها (۲۴۰۰۰۰) اعلام شود، این موضوع انتظارات بازار را در خصوص جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا در روز ۱۸ مارس برای سیگنال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را بیشتر خواهد کرد که نتیجه ی ساده آن صعود بیشتر ایندکس دلار آمریکا و از سوی دیگر سقوط بیشتر یورو خواهد بود.

از این رو در حال حاضر، یکی از عوامل سقوط شدید یورو به کمترین نرخهای ۱۱٫۵ ساله گذشته، افزایش اختلاف نرخ بهره میان آمریکا و اروپا است بطوریکه تفاضل نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله بین آلمان و آمریکا به ۱٫۷۹% رسیده است که بیشترین اختلاف نرخ بهره در ۲۵ ساله گذشته محسوب می شود.

برای امروز فروشندگان یورو در نرخهای نزدیکی ۱٫۱۰۴۰ ، ۱٫۱۰۵۰ ، ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۲۰ با حد استاپ فروش بالای ۱٫۱۱۳۰ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش خواهند داشت و اکنون برای امروز سطح حمایت پیشین یعنی سطح ۱٫۱۰۴۰ و ۱٫۱۰۵۰ به عنوان سطح مقاومت اولیه قیمت یورو است.

برای قیمت جهانی اونس طلا نیز در حال حاضر، همچنان بر این باوریم که شکست سطح ۱۱۹۷ مورد توجه فروشندگان است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است با شکسته شدن این سطح فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای ۱۱۹۲ و ۱۱۹۰ و ۱۱۸۶ و ۱۱۷۳ ایجاد خواهد شد و این اهداف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی a و ۳ تایید کرده است.

اگر امروز آمار اشتغال آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها ۲۴۰۰۰۰ اعلام شود، شرایط مثبت اقتصادی موجب رشد اشتغال می شود که در این صورت باید به انتظار سیگنال افزایش نرخ بهره از سوی بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه روز ۱۸ مارس برای ماه ژوئن باشیم که نتیجه ی آن، تضعیف اونس طلا خواهد بود. بنابراین اکنون باید منتظر بمانیم تا امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمارهای اشتغال ماهانه اعلام شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا