خبر فوری: تحلیل قیمت جهانی اونس طلا پس از اعلام آمار اشتغال آمریکا

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که امروز اعلام شد، برای فروشندگان اونس طلا بسیار امیدوار کننده بود و تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه فوریه با افزایشی بیش از حد انتظار به رقم ۲۹۵۰۰۰+ رسید و آمار نرخ بیکاری که انتظار می رفت از رقم قبلی ۵٫۷% به ۵٫۶% کاهش یابد یک پله بیشتر کاهش یافت و به ۵٫۵% تغییر کرد. میانگین درآمدهای نقدی نیز به میزان ۰٫۱%+ افزایش یافت.

حرکت نزولی اونس طلا با شکسته شدن سطح ۱۱۹۰ ادامه یافت و قیمت تا نرخهای پایین این سطح فرود آمد، همچنین، قیمت جهانی اونس نقره به زیر سطح ۱۶٫۰۰ کاهش یافت و هم اکنون هدف نزولی ۱۵٫۵۰ را نشانه گرفته است.

آمارهای امروز و وضعیت مثبت اشتغال آمریکا، تاییدی بر تصمیمات بانک فدرال برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن می باشد و این احتمال وجود دارد که اقدامات جدید، در نشست آتی بانک فدرال رزرو در روز ۱۸ مارس اعلام شود.

به باور ما آمار NFP ایالات متحده در این دوره قطعا با نوسانات قابل توجه همراه است زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که آمار قوی اشتغال که امروز منتشر شد بر سیاستهای آتی بانک فدرال رزرو (خصوصاً درباره افزایش نرخ بهره) تاثیر خواهد داشت.

در حال حاضر به نظر می رسد انتظار برای اعلام افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مهمترین عامل در ایجاد حرکت بازار اونس طلا است و از آنجاییکه انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن اقدام به افزایش نرخ بهره کند، بنابراین برای امروز  اونس طلا چاره ی جز کاهش بیشتر به سوی نرخهای پایین تر ندارد.

از این رو، حرکت کاهشی اونس طلا به سوی سطح ۱۱۷۳ و ۱۱۶۷ (پایین ترین سطح ۲ ژانویه) به خوبی صورت می گیرد و چنانچه امروز کندل هفتگی پایین سطح حمایت ۱۱۶۷ بسته شود برای هفته آینده احتمال فرود بیشتر تا نرخهای ۱۱۵۰ ، ۱۱۴۱ و ۱۱۳۱ (پایین ترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۴) وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا