تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با توجه به اینکه سطح حمایت ۱۱۷۳ را شکسته است به سوی سطح ۱۱۵۵ کاهش یابد که این موضوع را بررسی الگوی فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده بود که هفته گذشته پس از اعلام آمار اشتغال آمریکا با قدرت شکسته شد و حتی تا سطح ۱۱۶۳ پایین آمد.

در نمودار اول حمایت بعدی قیمت اونس طلا بر روی نرخ ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد و برای امروز حتی اگر سطح مقاومت ۱۱۷۳ شکسته شود نمی تواند دلیلی برای شکست غلط (false breakout) این سطح و تغییر روند باشد زیرا در نمودار ساعتی همانطور که مشخص است موج نزولی فعلی هنوز تکمیل نشده است و فضا برای کاهش قیمت اونس طلا همچنان وجود دارد.

در نمودار ساعتی مشاهده می فرمائید که قیمت اونس طلا در موج نزولی ۳ قرار گرفته است که سومین موج از موج بزرگتر (۳) می باشد. باید توجه داشت که در میان این پنج موج از چرخه موج (۳) موج ۳ از قدرت نزولی زیادی برخوردار است و ما همچنان در این موج نزولی برای اونس طلا قرار داریم.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۱۹۸٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) به ۱۱۶۳٫۴۵ (پایین ترین سطح روز ۶ مارس) تحولات تکنیکی نشان می دهد که حتی در صورت شکست مقاومت ۱۱۷۳ سطح رزیستنس و مقاومت مستحکم بعدی بر روی ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) واقع شده است که برای امروز سقف و مقاومت قوی محسوب می شود.

از این رو همانطور که در چارت زیر می بینید قیمت اونس طلا کاملا در پایین سطح حمایت ۱۱۷۳ قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی و با هدف ۱۱۵۵ پیش بینی می شود.

از منظر فاندامنتال نیز تقویت ایندکس دلار آمریکا به بالاترین حد سطح ۱۱ ساله گذشته و کاهش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به پایین ترین سطح ۱ ماهه گذشته همگی اونس طلا را به پایین ترین سطوح ۳ ماهه گذشته کاهش داده اند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از ماه سپتامبر به ماه ژوئن جلوتر آمده است، ما از هم اکنون روند نزولی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم.

با نگاهی به تقویم اقتصادی امروز، به نظر می رسد هیچ خبر مثبتی و تقویت کننده ای در انتظار اونس طلا نباشد و تنها حق پریمیوم طلا در بازار چین از ۴ دلار به ۶ دلار افزایش یافت که این خرید فیزیکی در سشن آسیا اندکی به اصلاح اونس طلا کمک کرده است اما اکنون در بازار اروپا و آمریکا سطوح ۱۱۷۳ و ۱۱۷۶ نقش مقاومت مستحمکی را برعهده دارند و در مجموع، در هفته جاری گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن به امتداد تضعیف اونس طلا از نزدیکی سطوح مقاومت خواهد انجامید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا