تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۸۹ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و این احتمال نیز وجود دارد که بتواند این سطح را بشکند و تا حدود سطح ۴۷٫۸۰ پایین آید.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ فوریه) به ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) تشکیل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که سطح حمایت ضعیف ۴۸٫۸۹ موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت در موج C شده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا حتی در این موج می تواند به سوی سطح ۴۶٫۰۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد. به خاطر همین این سطح حمایتی که بر روی ۴۸٫۸۹ تشکیل شده چندان بادوام نخواهد بود.

هر چند سطح حمایت ۴۸٫۸۹ باعث ایجاد حرکت اصلاحی شده است اما برای امروز هر گونه افزایش و اصلاح قیمت محدود به سطح مقاومت ۵۰٫۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

برای امروز قیمت قدرت کافی برای انجام حرکت اصلاحی کامل به بالای مقاومت ۵۰٫۱۰ را نخواهد داشت و این موضوع می تواند روند نزولی نفت خام سبک آمریکا را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

بنابراین برای امروز تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا در پایین سطح ۴۸٫۸۹ می تواند راه نزول قیمت به نرخ ۴۷٫۸۰ دلار/بشکه را هموار کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۹٫۱۹ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود منطقه ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ کاهش یابد که این موضوع را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۵۳٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) آغاز شده است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این موج نزولی می تواند قیمت را به ترتیب تا سطوح ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ (خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) پایین بکشاند.

به باور ما و براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود موج نزولی که روز جمعه شاهد بودیم توانست که نفت برنت را از الگوی گوه خود خارج کند و این حرکت تاییدی در جهت الگوی کاهشی با هدف ۵۸٫۰۸ در نظر گرفته می شود و این به معنای استمرار حرکت کاهشی است و اگر امروز سطح ۵۸٫۰۸ نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۷٫۱۷ فراهم می آورد.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۰٫۲۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) از موج c دیده می شود و تنها به شرط شکسته شدن این سطح می تواند باعث افزایش به سوی سطح ۶۱٫۵۷ شود.

در هر صورت برای امروز انتظار داریم که سطح حمایت ۵۹٫۱۹ با قدرت شکسته شود و با توجه به شرایط تکنیکال، حرکت نزولی نفت برنت دریای شمال با قوت ادامه یابد و تا هدفهای ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ دلار/بشکه کاهش پیدا کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت