تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت با توجه به آنکه سطح حمایت ۵۷۹۹ دلار/تن را شکسته است به سطح ۵۶۲۹ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۵۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ دسامبر) به ۵۳۵۳٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده و هم اکنون در حال کاهش است.

حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۶۲۹ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد و چنانچه این سطح شکسته شود منجر به نزول قیمت به سوی سطح ۵۵۲۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

به باور ما برای امروز حتی اگر هم حرکت اصلاحی داشته باشیم این حرکت برگشتی محدود به سطح مقاومت ۵۷۶۴ می باشد که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۵۳۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) می باشد.

مقاومت بعدی قیمت بر روی ۵۷۹۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و این حرکت اصلاحی چندان با ثبات نیست و فشار نزولی بر مس ادامه خواهد داشت.

بنابراین برای امروز سطح حمایت قیمت ۵۷۹۹ شکسته شده است و قیمت جهانی مس آماده کاهش تا سطح ۵۶۲۹ دلار/تن است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در حوالی سطح مقاومت ۱۷۹۰ دلار/تن به این حرکت اصلاحی و برگشتی خود خاتمه دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۱۷۷۶ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه) به ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

با توجه به اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی تقریبا به میزان ۸۶٫۴ درصدی فیبوناچی به نرخهای پایین معکوس شده است، برای امروز احتمال اینکه سطح حمایت ۱۷۵۷ دو مرتبه لمس شود زیاد است و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۹۰ که هم اکنون مقاومت قوی قیمت می باشد می بایست در سناریوی کاهشی تجدید نظر کرد.

از این رو برای امروز سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۱۷۹۰ به عنوان سطح مقاومت مستحکم عمل خواهد کرد و تا زمانی که قیمت در زیر این سطح است، فشار نزولی بر قیمت آلومینیم آلیاژی ادامه خواهد داشت.

این مساله براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است ممکن است، بار دیگر بارقه های امید را برای فروشندگان آلومینیم آلیاژی با هدفهای ۱۷۷۶ و ۱۷۵۷ دلار/تن فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم