تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش این ارز در برابر سبدی از شش ارز معتبر جهان می سنجد پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن سطح مقاومت ۹۸٫۳۷۲ را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۱۲۹ فراهم می آورد.

این سطح مقاومت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ تشکیل شده است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز شده است. مقاومت بعدی بر روی ۱۰۰٫۱۲۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۶ درصدی) وجود دارد. بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۱۷۶٫۶ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۰۰٫۱۲۹ می باشد.

ما انتظار داریم با توجه به دلایلی که در خصوص آمار قوی اشتغال آمریکا و گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن عنوان شد، شاخص دلار آمریکا در طول هفته جاری به سوی سطح ۹۸٫۳۷۲ افزایش پیدا کند و ظهور چنین دیدگاهی در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نشانه های علاقمندی بازار به تقویت بیشتر دلار آمریکا را بیشتر خواهد کرد.

برای هفته جاری تثبیت قیمت شاخص دلار آمریکا در بالای این سطح نیز می تواند راه صعود قیمت به نرخ ۱۰۰٫۱۲۹ را هموار کند. در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۹۶٫۹۵۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است و تنها به شرط آنکه این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۹۵٫۵۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فراهم می سازد.

از روز جمعه تنها خبر مهم و تاثیرگذار در بازار اعلام گزارش آمار اشتغال آمریکا بود که بسیار بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد و این واقعیت است که بانک مرکزی آمریکا نسبت به رشد آمار اشتغال حساسیت بیشتری را نشان دهد.

به نظر می رسد تقویت دلار در روزهای اخیر به بالاترین سطح ۱۱ ساله گذشته ارتباط مستقیمی به این مساله – یعنی احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا – داشته باشد، زیرا در نهایت بانک فدرال مجبور به تمکین از شاخصهای رشد اقتصادی است.

بنابراین تا هنگامی که وضعیت آمارهای اقتصادی رو به بهبود است، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن به جای ماه سپتامبر معقول خواهد بود و این موضوع می تواند به سرعت گرفتن روند صعودی آن کمک بیشتری کند و نیز طبق پیش بینی های صورت گرفته احتمال لمس سطح مقاومت ۹۸٫۳۷۲ و پس از آن صعود قیمت دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۰٫۱۲۹ وجود دارد.

برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا پیش بینی می کنیم با توجه به نحوه قرار گیری سفارشات معاملاتی فرصتی برای فروش یورو به ترتیب در نزدیکی نقاط مقاومت ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۹۴۰ و ۱٫۰۹۵۰ با حد تارگت در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ فراهم گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا