تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان تحلیل روز گذشته معتبر است و هدف نزولی ۱۱۵۵ را پیش بینی می کنیم که این موضوع را تثبیت کامل قیمت پایین سطح ۱۱۷۳ تایید کرده است.

همانطور که دیروز گفتیم و در نمودار زیر نیز مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

بعد از شکست سطح ۱۱۷۳ حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود که آخرین سد و حمایت در برابر ریزش قیمت به ۱۱۳۱ می باشد و اگر اونس طلا این سطح را هم از دست دهد زمینه را برای سقوط قیمت به سوی سطوح ۱۱۵۰ و ۱۱۴۱ و هدف ۱۱۳۱ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) فراهم می آورد.

به باور ما حرکت پول بک و اصلاحی قیمت که روز گذشته شاهد بودیم در نزدیکی همان سطح مقاومت ۱۱۷۳ به پایان رسیده است که این نشان دهنده از سرگیری سیر نزولی قیمت می باشد.

بررسی امواج الیوت در نمودار ساعتی نیز نشان می دهند که هنوز فضا برای کاهش بیشتر قیمت وجود دارد و هدفهای ۱۱۵۰ و ۱۱۴۵ را نشانه گرفته است و با توجه به تقویت شدید ایندکس دلار آمریکا هنوز هم باید در انتظار ادامه فشارهای نزولی اونس طلا باشیم.

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود اما توجه بازار همچنان به انتظارات بازار در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن معطوف خواهد بود و بازارها همچنان نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن یا نهایتا سپتامبر مطمئن هستند.

با توجه به سخنان دیروز آقای فیشر (ریس بانک فدرال دالاس ایالات متحده) مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا می بایست سریعا به سیاست های انبساطی خود خاتمه دهد، انتظار می رود نوسانات نزولی اونس طلا به سوی سطح ۱۱۵۵ و حتی پایین تر بیشتر شود.

بنابراین برای امروز توانایی قیمت اونس طلا برای تثبیت در پایین سطح حمایت ۱۱۵۵ احتمال شروع مجدد روند نزولی را به سوی سطح ۱۱۳۱ فراهم خواهد کرد که در نمودار زیر مشاهده می کنید. بهتر است تا آن زمان منتظر واکنش اونس طلا به سطح حمایت ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) باشیم و ببینیم موفق به شکست این سطح حمایت خواهد شد یا نه؟

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا