تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند سطح حمایت ۵۸۱۴ دلار/تن را بشکند زیرا قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۵۸۶۹ نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) به ۵۹۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) تشکیل شده است.

در نمودار زیر مس به وضوح مشخص است که حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت که دیروز شاهد بودیم در واکنش به برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۷۲۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بوده است که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۵۸۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) به سقف و پیک خود رسیده است.

به باور ما از آنجایی که حرکت نزولی قیمت جهانی مس از سطح ۵۹۶۰ هنوز تکمیل نشده است ، برای امروز چنانچه سطح حمایت ۵۸۱۴ شکسته شود باید منتظر فرود قیمت به سطح ۵۷۲۲ باشیم.

این در حالی است که نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸۶۹ موجب افزایش به سوی سطح ۵۹۶۰ می شود. می بایست قیمت در بالای نرخ ۵۸۶۹ بسته شود تا این حرکت شتاب بیشتری بگیرد. در حرکت نزولی نیز بسته شدن قیمت در زیر سطح ۵۸۱۴ می تواند زمینه را برای تشکیل حرکت نزولی هموار کند.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح حمایت ۵۸۱۴ احتمالاً فرصت خوبی برای ورود به پوزیشن فروش مس با تارگت ۵۷۲۲ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با سطح مقاومت ۱۷۹۰ دلار/تن مواجه شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای تقویت قیمت به سوی سطح ۱۸۱۱ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نتوانسته که از سطح حمایت ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۷– پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه – به ۱۸۹۸ – بالاترین سطح روز ۳ فوریه) با قدرت عبور کند و پایین این سطح تثبیت شود.

به خاطر همین شاهد برگشت و اصلاح قیمت بودیم که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۱۷۹۰ متوقف شود. باید توجه داشت که شکسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۷۹۰، می تواند خریداران را موقتا به مسیر صعودی خود بازگرداند.

از این رو در حرکت افزایشی تنها به شرط افزایش قیمت به سوی سطح ۱۷۹۳ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۷۹۰ و هدف ۱۸۱۱ می باشد که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد. در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۷۶ موجب کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۵۷ دلار/تن می گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم