تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۴۸٫۸۹ دلار/بشکه را بشکند زیرا حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح اتفاق افتاد تکمیل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۴۷٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ فوریه) به ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح ۵ مارس) قرار گرفته است و هر چند این سطح حمایت دیروز باعث اصلاح شدید قیمت گردید اما به نظر می رسد که این حرکت اصلاحی در موج b در حوالی سطح مقاومت ۵۰٫۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به پایان رسیده است.

در تحلیل تکنیکال این موج b دومین موج از چرخه بزرگتر C می باشد که این موج از سطح ۵۲٫۴۰ شروع شده است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی انتظار داریم که قیمت در این موج نزولی C به سوی سطح ۴۶٫۰۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۶۴ موجب تقویت قیمت به سطح ۵۱٫۳۱ می شود اما تا زمانیکه قیمت پایین تر از این سطح قرار دارد، روند حرکت کاهشی است و برای امروز معامله گران نفت مترصد فروش با هدف ۴۸٫۸۹ هستند.

بنابراین در حال حاضر، الگوی نزولی در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا تشکیل شده است و معامله گران در انتظار شکسته شدن سطح ۴۸٫۸۹ هستند که در این صورت احتمال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح ۴۷٫۸۰ و ۴۶٫۰۵ دلار/بشکه فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن امروز پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه سطح حمایت ۵۹٫۱۹ دلار/بشکه شکسته شده است، قیمت آن به سوی سطوح ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ کاهش یابد.

به باور ما حرکت اصلاحی که از سطح ۵۳٫۹۱ شروع شده بود اکنون رسماً به پایان رسیده و فروشندگان نفت برنت سرانجام با شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۱۹ کنترل بازار را در دست گرفته اند و با ادامه فروش قیمت را به سوی نرخهای پایین هدایت می کنند.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۵۳٫۹۱ (پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه) قرار داشت با قدرت شکسته شد. براساس بررسی سطوح فیبوناچی حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۷٫۱۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است.

برای امروز مقاومت قیمت بر روی ۵۹٫۱۹ دیده می شود که مانع مستحکمی برای هر گونه افزایش قیمت می باشد. با این حال برای امروز بدقت به سطوح ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ توجه داریم زیرا شکست این سطوح می تواند مشخص کننده حرکت مهم بعدی تا سطح ۵۳٫۹۱ یعنی پایین ترین سطح روز ۱۱ فوریه باشد.

در حال حاضر، فروشندگان نفت برنت می توانند با تعیین سطح استاپ بالای سطح مقاومت ۵۹٫۱۹ به روند کاهشی به ترتیب به سطوح ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ ادامه دهند.

بنابراین قیمت هم اکنون در تلاش برای عبور از سطوح حمایت ۵۸٫۰۸ و ۵۷٫۱۷ دلار/بشکه است و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش جدید نفت برنت دریای شمال در زیر این محدوده ایجاد شود که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت