تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال

دیروز قیمت نفت خام سبک آمریکا تمام آن چیزی که روز چهارشنبه از دست داده بود و به سطح ۹۰٫۰۵ دلار/ بشکه سقوط کرده بود مجدد احیا کرد و به بالای ۹۴٫۰۰ رسید اما همچنان با سطح مقاومت ۹۴٫۶۵ الی ۹۴٫۹۲ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) مواجه است و  فشارهای نزولی از نزدیکی این منطقه موجب کاهش قیمت به زیر سطح ۹۳٫۶۰ شده است و فعلا روند اصلی حرکت تا زمانیکه پایین منطقه مقاومت ۹۴٫۹۲ قرار دارد ، همچنان کاهشی است .

چنانچه امروز قیمت نفت به زیر سطح ۹۲٫۰۰ کاهش یابد می تواند بار دیگر حرکت کاهشی جدیدی را تا سطح ۹۰٫۰۵ الی ۸۹٫۴۵  آغاز کند و باید توجه داشت که در نمودار ساعتی ، الگوی واگرایی منفی در اندیکاتور RSI تشکیل شده و اگر در پایین سطح ۹۴٫۹۲ تثبیت شود، انتظار کاهش مجدد قیمت وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که امروز شاخص اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود که بر روی قیمت نفت نیز تاثیر گذار خواهد بود بدین جهت معامله گران می بایست به دقت وضعیت قیمت نفت پس از گزارش اشتغال (NFP) را در نظر داشته باشند.  

اعلام ضعیف تر از حد انتظار این آمار تاثیر منفی بر بازار نفت خواهد داشت اما برعکس آن، اگر شاهد افزایش آمارهای اشتغال باشیم، می توان به انتظار واکنش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح مقاومت ۹۴٫۹۲ دلار/ بشکه باشیم .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

 نفت خام سبک آمریکا

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود شاهد کاهش قیمت نفت برنت از سطح مقاومت ۱۰۴٫۷۱ ( سطح فیب ۱۳۸٫۲ درصدی ) تا پایین ترین نرخهای ۱۰۳٫۰۷ دلار/ بشکه ( سطح فیب ۱۰۰ درصدی ) بودیم و با توجه به شکست این سطح فرصت برای شروع حرکت نزولی دیگر مناسب است.

براساس آنچه که در بالا اشاره شد اکنون بازار نفت با دقت کامل، به انتظار اعلام آمار اشتغال آمریکا (NFP) است که تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شدبرای امروز اگرNFP  همراستا با انتظارات بازار و بالای ۱۴۵۰۰۰ هزار نفر اعلام شود، در نتیجه، حرکت نزولی قیمت نفت برنت به ۹۸٫۷۸ ادامه خواهد داشت و در ادامه نیز احتمال فرود بیشتر تا سطح ۹۶٫۷۵ وجود دارد.

از سوی دیگر اگر شاخص اشتغال بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود ،حرکت کوچک اصلاحی به سطح ۱۰۴٫۲۷ و ۱۰۴٫۷۱ آغاز خواهد کرد و چنانکه قیمت از این سطوح عبور کند، اهداف بعدی نرخهای ۱۰۵٫۷۲ و ۱۰۶٫۰۴ خواهند بود که در نمودار پایین دیده می شوند.  

اما باید توجه داشت که منطقه مقاومت ۱۰۵٫۷۲ الی ۱۰۶٫۰۴ آنقدر محکم هستند که مانع از ادامه حرکت صعودی و اصلاح قیمت نفت برنت دریای شمال گردد. فعلا انتظار می رود قیمت نفت برنت تا پیش از اعلام این اخبار در زیر سطح ۱۰۳٫۰۷ دلار/ بشکه باقی بماند که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت دریای شمال