تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند. از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح ۱٫۰۷۶۲ (پایین ترین سطح سپتامبر ۲۰۰۳) در زوج ارز EURUSD را مطرح کرده ایم و سرانجام این امر تاریخی امروز رخ داد.

امروز ارزش یورو در برابر اکثریت قریب به اتفاق ارزها به شدت تضعیف شد و در برابر دلار آمریکا به پایینترین حد خود در طول ۱۲ ساله گذشته دست یافت.

در اینگونه شرایط دو سوال اساسی مطرح می شود نخست آنکه دلیل این سقوط یورو چیست و دومین و شاید سوال مهمتر آنست که آیا این روند ادامه دارد ؟

در پاسخ به سوال نخست باید به دلایل بلند مدت و کوتاه مدت اشاره کرد. اگر از منظر بلند مدت تری به داستان نگاه کنیم باید اعمال سیاست های انبساطی اروپا ، خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا و واگرایی بین سیاست های پولی آمریکا و اروپا را مقصرین اصلی سقوط یورو دانست و از دید کوتاه مدت بیشتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا با اوراق مشابه آلمان (۱۹۰ واحد) بهانه هایی بودند که موجب شکسته شدن سطح ۱٫۰۷۶۲ شدند.

در چنین شرایطی انتظار داریم که میزان بازدهی اوراق قرضه ده ساله آمریکا (۲٫۶%) افزایش یافته و در مقابل میزان بازدهی اوراق قرضه ده ساله آلمان (۰٫۲۸۴%) به شدت کاهش یابد و یورو همچنان تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

به باور ما، حرکت نزولی زوج یورو – دلار آمریکا ادامه خواهد داشت و ما همچنان به گرفتن پوزیشن های فروش یورو با تارگت ۱٫۰۷۰۰ و ۱٫۰۶۶۵ (پایین ترین سطح فوریه ۲۰۰۳) و پس از آن سطح ۱٫۰۵۰۰ (پایین ترین سطح مارس ۲۰۰۳ و دسامبر ۲۰۰۲) ادامه خواهیم داد.

در سایر تحولات اونس طلا با سقوط تا سطح ۱۱۵۵ پایین آمد و در حرکت نزولی، ادامه ی فشارهای نزولی می تواند منجر به سقوط تا نرخهای پایین ۳ ماهه گذشته گردد. سطح حمایت اولیه در نرخ ۱۱۵۵ تشکیل شده است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است از نظر بررسی امواج الیوت قیمت هنوز در موج نزولی ۵ از موج نزولی بزرگتر (۳) قرار گرفته است.

این موضوع نشان می دهد که فضا برای ریزش بیشتر قیمت اونس طلا همچنان وجود دارد و در حرکت صعودی، تنها در صورت بازگشت قیمت به بالای نرخ ۱۱۷۱ و ۱۱۷۶ از فشارهای نزولی اندکی کاسته خواهد شد که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست. از این رو انتظار می رود با شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۵۵ شاهد شروع یک حرکت کاهشی شدید برای اونس طلا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا