تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تغییرات چندانی برای قیمت اونس طلا در طی ۲۴ ساعت گذشته صورت نگرفته است و قیمت اونس طلا همچنان پشت سد ۱۱۵۵ قرار دارد و تا بحال چندین بار با عقب نشینی های خود نفس تازه کرده تا از این سد بگذرد ولی فعلا موفق نشده است.

گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن قصد دارد نرخ بهره را بالا ببرد، نیز به ترقی نرخ دلار آمریکا به بالاترین سطوح ۱۱ ساله گذشته کمک کرده است و اونس طلا را همچنان در نزدیکی پایین ترین سطح ۳ ماهه گذشته نگه داشته است و این در حالی است که خریدهای فیزیکی چینی ها و سقوط سهام جهان کمی جلوی ریزش قیمت به زیر سطح ۱۱۵۵ را گرفته است.

از این رو امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت به خاطر اینکه نتوانسته سطح حمایت ۱۱۵۵ را بشکند، قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح ۱۱۷۳ اصلاح کند چون همانطور که در نمودار زیر مشخص است دیروز قیمت نتوانست به زیر سطح حمایت ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برسد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم این سطح مقاومت و حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده اند. از لحاظ تکنیکال وقتی قیمت نتوانسته سطح حمایت ۱۱۵۵ را بشکند بنابراین باید به سوی ۱۱۷۳ برود.

در حرکت کاهشی تنها به شرط آنکه سطح حمایت مهم ۱۱۵۵ شکسته شود سیگنال فروش به ۱۱۳۱ صادر خواهد کرد و زمانی می توان نسبت به شکست این سطح اطمینان پیدا کرد که قیمت تا سطح ۱۱۵۲ پایین آید و این در حالی است که به خاطر عدم توانایی قیمت در شکست حمایت ۱۱۵۵ احتمال برگشت و اصلاح قیمت به بالای سطح ۱۱۷۳ کمی محتمل تر است.

از منظر فاندامنتال بازگشت مجدد ریسک گریزی به بازارهای مالی و ریزش شدید بازارهای سهام آمریکا و آسیا اندکی تمایل سرمایه گذاران به سمت طلا را افزایش داده است و به خاطر این موضوع سطح ۱۱۵۵ همچنان حمایت قیمت محسوب می شود و از این رو تا زمانیکه سطح حمایت ۱۱۵۵ شکسته نشده است ممکن است اندکی قیمت به سطح مقاومت ۱۱۷۳ برگردد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن وضعیت بازار منتظر بمانند. آیا اونس طلا از فشارهای اخیر رهایی خواهد یافت و کمی به سوی سطح ۱۱۷۳ اصلاح خواهد کرد؟ باید منتظر ماند و دید.

یادآوری می شود تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۱۵۵ و کاهش قیمت به ۱۱۵۲ سقوط شدیدی را به سطح ۱۱۳۱ متحمل خواهد شد در غیر این صورت احتمال اصلاح به سطح ۱۱۷۳ وجود دارد. منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا