تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۸٫۱۰ دلار/بشکه را لمس کند و حتی این احتمال وجود دارد که این سطح را با قدرت بشکند و تا حدود سطح ۴۷٫۲۷ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۲٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۵ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی از قدرت و توانایی خوبی برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و حتی سطوح فیبوناچی دیگر هدف قیمت را بر روی سطح ۴۶٫۰۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۹٫۰۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج c) قرار دارد و حتی اگر هم این سطح شکسته شود مقاومت بعدی بر روی ۴۹٫۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

از این رو برای امروز اکنون در محدوده نرخهای پایین ۴۹٫۰۳ و ۴۹٫۴۵ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با سقوط بیشتر قیمت به زیر سطح حمایت ۴۸٫۱۰، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود.

امری که در صورت تحقق، به کاهش بیشتر قیمت نفت خواهد انجامید و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۴۷٫۵۵ ، ۴۷٫۲۷ و ۴۶٫۰۵ دلار/بشکه بعید نخواهد بود که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال در بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا محدوده نرخهای ۵۵٫۹۲ و ۵۵٫۴۱ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

کسانی که این گزارشها را هر روز پیگیری می کنند به یاد دارند که برای نفت برنت از زیر سطح ۵۹٫۱۰ وارد فروش شدیم که این نشانه ها از شروع حرکت نزولی شدید خبر می دهند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) شروع شده است و در این موج به سوی سطح ۵۵٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) در حال ریزش است.

به باور ما موج نزولی فعلی براحتی می تواند قیمت را تا حدود سطح ۵۲٫۵۶ پایین آورد که این موضوع را تایید سقف دو قلو نشان می دهد و برای امروز می توان هدف واقع بینانه قیمت را در حدود سطح ۵۵٫۹۲ و ۵۵٫۴۱ در نظر گرفت که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار نامحدود و جزئی خواهد بود و پیش بینی می کنیم با مقاومت ۵۷٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) مواجه شود و ما بر این باوریم که نرخهای پایین سطح مقاومت ۵۷٫۵۷ همچنان فرصت مناسبی برای فروش نفت برنت با تارگتهای اشاره شده یعنی سطوح ۵۵٫۹۲ و ۵۵٫۴۱ دلار/بشکه خواهند بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت