تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۷۲۳ دلار/تن را لمس کند و حتی این احتمال وجود دارد که این سطح با قدرت شکسته شود و زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۵۶۵۰ فراهم می آورد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) به ۵۹۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) تشکیل شده است که فعلا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۵۶۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت جهانی مس در موج نزولی c قرار گرفته است که می تواند به سطح ۵۶۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۵۶۵۰ می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۸۱۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود و چنانچه این سطح شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۵۸۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می گردد.

برای امروز همانطور که اشاره کردیم سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۵۷۲۳ است که می تواند در صورت شکسته شدن این سطح فرصت مناسبی برای ورود فروشندگان با هدف ۵۶۵۰ باشد و تمرکز اصلی بر ادامه روندی نزولی است و انتظار می رود با شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۲۳ شاهد شروع یک حرکت نزولی قوی برای قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۶۵۰ دلار/تن باشیم که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۷۳۲ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۷۷ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

حمایت بعدی قیمت نیز بر روی ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۶۷۱٫۲۵ فراهم می آورد که این سطح محل برخورد به خط روند نزولی رسم شده می باشد.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۷۷۷ می باشد که حالا این سطح تبدیل به مقاومت جدّی شده است.

در حرکت نزولی با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۷۷۷ شکسته شده است، ادامه ی فشار نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی می تواند به سقوط تا سطح ۱۷۳۲ دلار/تن گردد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید. بنابراین در حال حاضر، روند کلی قیمت آلومینیم آلیاژی طبق نمودار زیر همچنان نزولی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم