تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) را لمس کند که این موضوع را شکست سطح حمایت ۱۱۵۵ تایید کرده است، مگر آنکه از بالا سطوح مقاومت ۱۱۶۶ و ۱۱۷۰ شکسته شوند که کمی به اصلاح قیمت به سطح ۱۱۷۵ کمک کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۱۳۱٫۸۵(پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر) به ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و تا سطح ۱۱۴۷ پایین آمد.

سطح مقاومت ۱۱۷۳ همچنان بسیار مستحکم و مقاوم است و هر چند امروز شاهد اصلاح قیمت به بالای سطح ۱۱۵۵ بودیم اما سطوح مقاومت قوی و مستحکمی در نزدیکی ۱۱۶۶ و ۱۱۷۰ وجود دارد.

این امکان وجود دارد که فروشندگان اونس طلا با گرفتن پوزیشنهای فروش خود، زمینه ادامه حرکت کاهشی را به سطح ۱۱۳۱٫۸۵ بیشتر فراهم کنند و نفوذ قیمت به زیر این نرخ به معنای شروع یک حرکت نزولی قدرتمند است.

در نمودار زیر قیمت همچنان در پایین سطح مقاومت ۱۱۷۳ تثبیت شده است و این به معنای استمرار حرکت کاهشی است و به باور ما تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱۱۷۳ نشانه آن است که حرکت اصلاحی که از سطح ۱۱۴۷ شروع شده به پایان رسیده و روند نزولی مجدداً از سرگرفته خواهد شد.

اعلام آمارهای اقتصادی قوی و مثبت در آمریکا ، صعود شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا و کاهش موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به پایین ترین سطح در بیش از ۱ ماه گذشته، فروشندگان اونس طلا را همچنان مشتاق تر نموده است.

امروز از ایالات متحده آمار خرده فروشی (پیش بینی ۰٫۳%+ ، رقم قبلی ۰٫۸%-) و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی ۳۰۶۰۰۰ ، رقم قبلی ۳۲۰۰۰۰) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که می تواند نوسانات بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

چنانچه آمارهای امروز بهتر از حد پیش بینی ها اعلام شوند، بار دیگر گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد شد و معامله گران را وادار به گرفتن پوزیشن های فروش خواهد نمود، امری که به سقوط مجدد اونس طلا به زیر سطح ۱۱۵۵ منتهی می شود.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۱۶۶  و در ادامه بر روی سطح ۱۱۷۰ قرار دارد و در صورتیکه آمارهای امروز ضعیف تر از پیش بینی ها اعلام شوند و امروز این سطوح مقاومت شکسته شوند، احتمال شروع یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۷۵ را بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا