تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در اطراف سطح مقاومت ۴۸٫۴۸ دلار/بشکه پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۴۷٫۲۷ کاهش یابد زیرا به باور ما هنوز حرکت نزولی قیمت که از سطح ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) شروع شده تکمیل نشده است.

در نمودار زیر همانطور که مشخص است این موج نزولی در موج C در حال ریزش است که در این موج حتی می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۴۶٫۰۵ پایین آورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی دیده می شود.

سطح مقاومتی که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۴۸٫۴۸ تشکیل شده است فعلا مانع از اصلاح بیشتر قیمت شده است و تنها به شرط تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای این سطح احتمال اصلاح قیمت به سوی سطح ۴۹٫۲۲ را بوجود می آورد.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم این موج نزولی C در قالب سه موج شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح حمایت ۴۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف شده است و همین امر باعث اصلاح و برگشت قیمت شده است.

در حرکت کاهشی چنانچه سطح حمایت ۴۷٫۲۷ شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۶٫۰۵ فراهم می آورد. بنابراین روند کلی نفت همچنان کاهشی است و تثبیت قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطح ۴۷٫۲۷ می تواند هدف نزولی ۴۶٫۰۵ دلار/بشکه را نشانه رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح ۵۵٫۹۲ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۱ مارس) را تاچ کند که این موضوع را بررسی الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح ۶۳ و شکست سطح ۵۷٫۷۵ (خط گردن) تایید کرده است.

این الگوی سقف دو قلو هدفی در حدود سطح ۵۲٫۵۶ را نشان می دهد و به باور ما این حرکت اصلاحی صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط گردن بوده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سیر نزولی قیمت از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) در قالب موج c بوده است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۸٫۰۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد و مقاومت در اطراف سطح ۵۷٫۷۵ این محدوده را به مقاومت محکم تبدیل کرده است.

در حرکت افزایشی تنها اگر سطح مقاومت ۵۸٫۰۸ شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود موجب صعود قیمت به سوی سطح ۵۸٫۹۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز فشارهایی برای عبور از نرخ ۵۵٫۹۲ دلار/بشکه وجود دارد و شکسته شدن این سطح برای فروشندگان نفت برنت سطح قابل توجهی است و روند کلی حرکت، به جز حرکت اصلاحی روزانه به سوی خط گردن، کماکان ادامه حرکت نزولی نفت برنت دریای شمال است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت