تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۷۲۳ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۵۶۵۰ و ۵۶۳۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این دو سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) به ۵۹۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) تشکیل شده است.

قیمت مس دوبار تلاش کرده که این سطح حمایت ۵۷۲۳ را بشکند اما هنوز موفق نشده و به احتمال زیاد در تلاش امروز خود بتواند این سطح را بشکند و تا منطقه ۵۶۵۰ و ۵۶۳۱ کاهش یابد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت جهانی مس در موج نزولی c قرار گرفته است که می تواند در این موج تا حدود سطح ۵۶۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و این سطح در نزدیکی سطح ۵۶۵۰ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت به سطح ۵۷۱۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۷۲۳ می باشد. بنابراین برای امروز سطح حمایت قیمت در نرخ ۵۷۲۳ که دو بار مورد حمله قرار گرفته، کماکان به عنوان حمایت دیده می شود.

از آنجایی که روند حرکت همچنان نزولی است، شکسته شدن سطح ۵۷۲۳ منجر به سقوط قیمت جهانی مس تا سطوح ۵۶۵۰ و ۵۶۳۱ دلار/تن خواهد شد که این سطوح در نمودار زیر مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان بتواند به سطح ۱۷۳۲ دلار/تن دست یابد که این موضوع را بررسی و تجزیه تحلیل و سطوح فیبوناچی تایید کرده است و دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

این بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش قیمت از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

این موضوع نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی سطح حمایت ۱۷۷۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را شکسته است و به سوی سطح ۱۷۳۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در حال ریزش است.

برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۷۲۳ کاهش یابد نشان دهنده آن است که سطح حمایت ۱۷۳۲ با قدرت شکسته شده است که می تواند سریعا هدف ۱۶۷۱٫۲۵ را نمایان سازد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی با سطح مقاومت ۱۷۷۷ مواجه است که بری امروز مقاومت و رزیستنس مستحکمی محسوب می شود .

از این رو برای امروز قرار داشتن قیمت در زیر نرخ ۱۷۳۲ دلار/تن حرکت نزولی پر قدرتی را برای قیمت آلومینیم آلیاژی بدنبال خواهد داشت که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم