تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار بار دیگر شاهد از سرگیری موج جدیدی از فشارهای نزولی بر یورو هستیم و در اوایل بازار قیمت توانست سطح حمایت ۱٫۰۵۰۰ را بشکند و شاخص دلار آمریکا نیز همچنان در حال صعود به بالای سطح روانی ۱۰۰ است.

به باور ما ادامه حرکت افزایشی شاخص دلار آمریکا، فشارهای مضاعفی بر یورو وارد ساخته است. هر چند یورو پس از لمس سطح ۱٫۰۵۰۰ مقداری به سطوح بالای ۱٫۰۶۵۰ اصلاح کرده است اما محدوده مقاومت ۱٫۰۶۸۰ ، ۱٫۰۶۸۵ ، ۱٫۰۶۹۰ و ۱٫۰۷۰۰ زمینه را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم کرده است.

حتی در منطقه ۱٫۰۷۲۰ و ۱٫۰۷۲۵ نیز سفارشات فروش یورو با حد استاپ بالای ۱٫۰۷۵۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) وجود دارد و به باور ما یورو را آماده سقوط بیشتر تا نرخهای ۱٫۰۴۱۵ و ۱٫۰۳۳۰ و سپس ۱٫۰۰۷۱ خواهد کرد.

نوسانات یورو هماهنگ با وضعیت نقدینگی موجود و سیاستهای پولی در حال تغییر است. یورو و بیشتر ارزهای اصلی همچنان به حرکت کاهشی در برابر دلار آمریکا ادامه می دهند و حرکت نزولی یورو در سطوح پایین دنبال می شود.

جریان نقدینگی به سوی ایالات متحده آمریکا است که انتظار می رود میزان نرخ بهره بانکی فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن آنهم برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به این سو زودتر از بقیه کشورها افزایش یابد و اکنون این موضوع بطور مشخص استراتژی مناسبی برای ورود به انجام معاملات و خرید دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی است.

در سایر تحولات روند قیمت جهانی اونس طلا همچنان نزولی است و دیروز قیمت در سطح ۱۱۴۷ سطح حمایتی تشکیل داد و امروز در نرخ ۱۱۶۶ نیز با مقاومت مواجه گردید و در حرکت نزولی، تثبیت و تایید قیمت در زیر نرخ ۱۱۴۷ می تواند راه را برای شروع یک حرکت کاهشی برای اونس طلا به نزدیکی سطوح ۱۱۳۵ و ۱۱۳۰ هموار کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این منطقه نزدیک به سطح ۱۱۳۱٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۷ نوامبر ۲۰۱۴) و دقیقا مماس با خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موج (۱) و موج ۳ می باشد.

در حرکت صعودی نیز می بایست قیمت به بالای سطوح مقاومت ۱۱۶۶ و ۱۱۷۰ برسد تا از فشارهای حرکت نزولی اخیر اندکی باز بماند. همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت دوباره کاملا در پایین سطح ۱۱۵۵ قرار گرفته است که نشان می دهد در موج ۵ یا موج (۳) روند حرکت کماکان نزولی است.

با توجه به اینکه گمانه زنی های بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن قوّت بیشتری به خود گرفته است، معامله گران به دنبال هر دلیلی هستند که بتوانند باز هم به فروش اونس طلا اقدام کنند و این مساله نشان می دهد که تمایل کلی بازار، همچنان فروش اونس طلا را دنبال می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا