تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطوح ۴۶٫۰۵ و ۴۵٫۹۳ دلار/بشکه کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند. از این رو هنوز هم تمایل برای فروش نفت وجود دارد و حرکت اصلاحی به سطوح بالا چندان پایدار نخواهد بود.

تمامی تحولات قیمت نفت خام سبک آمریکا می بایست بر روی نمودار ۶۰ دقیقه ای دنبال شود زیرا براساس نمودار پایین عبور قیمت از سطح حمایت ۴۷٫۲۷ سیگنال فروش صادر کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه بزرگ موج نزولی C قرار گرفته که این موج از سطح ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) تشکیل شده است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت نفت در موج نزولی c توانسته که به زیر سطح حمایت ۴۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصد) برسد و برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن در این موج کوچک به سوی سطوح ۴۶٫۰۵ و ۴۵٫۹۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

از آنجایی که قیمت به زیر سطوح حمایت ۴۷٫۵۵ و ۴۷٫۲۷ کاهش یافته است، از این رو برای امروز احتمال حرکت نزولی نفت بیشتر است و بسته شدن روز گذشته قیمت در زیر نرخ ۴۷٫۲۷ می تواند برای امروز به سقوط بیشتر قیمت تا حدود سطوح ۴۶٫۰۵ و ۴۵٫۹۳ بیانجامد.

بنابراین براساس این تحلیل سطوح فیبوناچی موج نزولی C براحتی می تواند قیمت را تا حدود سطح ۴۶٫۰۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین ببرد و منجر به سقوط بیشتر قیمت گردد. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا محدود به سطوح مقاومت ۴۷٫۲۷ و ۴۷٫۵۵ دلار/بشکه می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که با توجه به سقف دو قلوی شکل گرفته قیمت آن سطح ۵۵٫۹۲ دلار/بشکه را همچنان بتواند تاچ کند و دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد.

همانطور که روز گذشته اشاره شد این الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح ۶۳ ساخته شده است و بعد از اینکه خط گردن قیمت در سطح ۵۷٫۷۵ شکسته شد این الگو تاییدی بیشتری پیدا کرده است و هدف نزولی ۵۲٫۵۶ را مورد هدف قرار داده است.

به باور ما حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۵٫۹۲ صرفا در جهت یک پول بک به سوی خط گردن بوده است که این حرکت تکمیل شده است و در نمودار زیر مشخص است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی c در حرکت بوده است که از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) تشکیل شده است و این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) آغاز شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی حمایت قیمت را بر روی ۵۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که باعث اصلاح کوتاه قیمت شده است و به باور ما این موج اصلاحی در حوالی زیر سطح مقاومت ۵۷٫۷۵ به پایان خواهد رسید.

بنابراین قیمت از الگوی سقف دوقلو که در اطراف نرخ ۶۳ تشکیل شده بود، فرود آمده است و اولین هدف رسیدن به نرخ ۵۵٫۹۲ و هدف بعدی سقوط تا سطح ۵۵٫۴۱ دلار/بشکه است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت