تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۶۰ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب صعود قیمت به سوی سطح ۶۰۴۰ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که کف دو قلوی قیمت در اطراف سطح حمایت ۵۷۲۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۳۳۹٫۵۰- پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه به ۵۹۶۰ – بالاترین سطح روز ۲ مارس) تشکیل شده است که نشاندهنده الگوی افزایشی است.

این الگوی نزولی پس از آنکه سطح گردن یعنی سطح ۵۸۶۹ شکسته شد تایید شده که این موضوع هدف افزایشی ۶۰۴۰ را نشانه گرفته است.

با این حال برای اینکه از افزایش قیمت به این سطح مطمئن شویم لازم است که قیمت به بالای سطح ۵۹۶۰ برسد. سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۵۸۶۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۸۱۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

اما تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۵۸۶۹ قرار نگیرد، احتمال حرکت کاهشی چندان زیاد نیست و در حرکت افزایشی، سطح مقاومت ۵۹۶۰ رزیستنس و مقاومت کلیدی برای خریداران مس است و صعود از آن می تواند قیمت را تا سطح ۶۰۴۰ دلار/تن بالا ببرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت سطح حمایت ۱۷۳۲ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۶۷۱٫۲۵ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) تشکیل شده است.

خط روند نزولی رسم شده از کف ۱۸۸۵ (پایین ترین سطح روز ۲ اکتبر ۲۰۱۴) به کف ۱۷۵۷ (پایین ترین سطح روز ۱۴ ژانویه ۲۰۱۵) اشاره به هدف ۱۶۷۱٫۲۵ دارد.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۷۷۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد.

بنابراین برای امروز تا زمانی که قیمت زیر نرخ ۱۷۷۷ است، فشار نزولی همچنان وجود دارد و در این مسیر، سطح حمایت بر روی نرخ ۱۷۳۲ تشکیل شده است و چنانچه شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۷۱ دلار/تن فراهم می آورد که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم