تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از نظر تکنیکال، تحولات شاخص دلار آمریکا را می توان حرکت در روندی کاملا صعودی دانست و پیش بینی می شود که این روند همچنان ادامه یابد، بطوریکه ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو به بالاترین سطح خود در ۱۲ ساله گذشته و در برابر پوند به بالاترین حد خود در ۵ ساله گذشته رسیده است.

تلاش ایندکس دلار آمریکا برای عبور از سطح ۱۰۰ تاییدی از ادامه روند صعودی آن است. در صورت شکسته شدن این سطح، احتمال ادامه حرکت صعودی به سطح ۱۰۰٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) و ۱۰۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از سقوط ۱۲۱ به ۷۰٫۵۰) بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

امروز زوج ارز GbpUsd به زیر سطح ۱٫۴۸۰۰ سقوط کرد و پوند را به یکی از خبر سازترین ارزها تبدیل کرد. زیر سطح ۱٫۴۸ (نقاط کف سال ۲۰۱۳) برای پوند از پنج سال پیش تا کنون لمس نشده بود و سرتیتر اخبار شدن آن چندان بی دلیل هم نبود.

با توجه به سخنان ریس بانک مرکزی انگلیس (BoE) مبنی بر اینکه این کمیته سیاستگذاری عجله ی برای افزایش نرخ بهره ندارد، پوند در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) هدف ۱٫۴۲۲۸ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۰) را نشانه گرفته است.

از این رو حرکت نزولی قدرتمند پوند موجب توجه معامله گران به فروش پوند گردیده است و به نظر می رسد کماکان روند نزولی پوند قدرتمندانه ادامه یابد و شاخص دلار آمریکا قدرتمندانه تقویت شود.

بنابراین به نظر می رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند که یورو ، پوند و سایر ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا باز هم ضعیف شوند.

یورو با سقوط خود در مقابل دلار آمریکا به زیر سطح ۱٫۰۵۰۰ فاصله خود را با عدد افسانه ای برابری ۱٫۰۰۰۰ بسیار کم کرده است. چند ماه گذشته که در همین ستون صحبت از سقوط یورو به سوی سطح برابری می کردیم بسیاری آن را یک دید اغراق گرایانه می دانستند اما گذشت زمان اثبات کرد که اینگونه نیست.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۰۴۵۰ روند نزولی یورو دوباره امتداد بیشتری خواهد یافت که در نتیجه، زمینه برای سقوط تا نرخ ۱٫۰۳۵۰ و ۱٫۰۳۳۰ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۲) و پس از آن سطح ۱٫۰۰۶۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۸۲۲۵ به ۱٫۶۰۳۸) فراهم می شود.

هفته آینده تشکیل جلسه بانک مرکزی ایالات متحده (FOMC) مهمترین خبر هفته می باشد که سرنوشت دلار آمریکا و سایر بازار های مالی را در دست دارد. جدای از میزان نرخ بهره ، بیانیه ای که فدرال رزرو صادر می کند نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است.

قیمت جهانی اونس طلا فعلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۱۴۷ و ۱۱۶۶ قرار دارد و می بایست در انتظار شروع حرکت جدید بود. در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۱۴۷ ندارد و احتمال شکست این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود اونس طلا نیز کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱۱۳۱ نزدیک می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا