تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

این هفته رویدادهای مهمی در بازار اونس طلا شکل خواهد گرفت که از این جمله می توان به اعلام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد. از این رو، می توان انتظار داشت که حرکت بازار فعلا در روندی خنثی ادامه یابد.

به همین دلیل شاید بتوان گفت مهمترین رویداد خبری این هفته، اعلام تصمیمات کمیته سیاستگذاری پولی ایالات متحده (FOMC) است و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا منتشر شود.

در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۴۷ و ۱۱۶۳ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در حال حاضر اونس طلا چند روزی است که در نوار باریکی بین ۱۱۴۷ و ۱۱۶۶ حرکت می کند  و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم. جلسه این هفته بانک مرکزی آمریکا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهد بود. انتظار بازار برای اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در خصوص میزان نرخ بهره بانکی و سیاستهای پولی که روز چهارشنبه این هفته اعلام می شود موجب چنین روند خنثی تا قبل از خبر این هفته شده است.

بیانیه روز چهارشنبه نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی تا چه میزان به افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن نزدیک است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت اولیه بر روی سطح ۱۱۶۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۲۱۴ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۱۴۷ (پایین ترین سطح روز ۱۱ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما زمانی می توان از شکست سطح مقاومت ۱۱۶۳ مطمئن شد که قیمت به بالای سطح ۱۱۶۶ (بالاترین سطح روز ۱۲ مارس) برسد که در این صورت می تواند باعث افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شود.

در نمودار زیر بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت اونس طلا در موج چهارم یعنی موج (۴) قرار گرفته که تنها در صورت شکست مقاومت ۱۱۶۶ ممکن است تا نزدیکی سقف موج ۴ یعنی اطراف سطح مقاومت ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد در غیر این صورت همچنان در روند نزولی قرار داریم.

الگوی مثلث بوجود آمده از روز ۱۲ مارس اشاره به این موضوع دارد که تنها به شرط شکست مقاومت ۱۱۶۶ می توان به انتظار رسیدن به مقاومت ۱۱۷۳ بود و پس از آن می بایست منتظر فرود مجدد قیمت در موج نزولی پنج یعنی موج (۵) باشیم و با کاهش قیمت به پایین سطح ۱۱۴۷ امکان شروع حرکت نزولی به سطح ۱۱۳۱ و ۱۱۲۵ بوجود خواهد آمد. پیش بینی می شود پس از نشست بانک فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، شاهد نوسانات شدید قیمت اونس طلا باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا