تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۳٫۶۲ دلار/بشکه را تاچ کند و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه لازم را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۲٫۱۳ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که از سطح ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) شروع شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک چنانچه قیمت به سطح ۴۳٫۴۰ برسد این موضوع شکست سطح حمایت ۴۳٫۶۲ را تایید خواهد کرد و هدف نزولی ۴۲٫۱۳ نمایان خواهد شد.

برای امروز نیز هر گونه حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۴۴٫۵۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) محدود به سطح مقاومت ۴۵٫۱۲ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

در نمودار روزانه نیز استمرار حرکت نزولی به سوی سطح ۲۷٫۰۷ را نشان می دهد که این موضوع را بررسی امواج الیوت سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

براساس این امواج الیوت قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج قدرتمند نزولی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۱۴٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲ مه ۲۰۱۱) آغاز شده است که این موج موقتا در اطراف سطح حمایت ۴۳٫۸۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شده است.

چنانچه کندل هفتگی زیر سطح ۴۳٫۸۴ بسته شود هدف بعدی نفت در میان مدت (طی ۱ الی ۳ ماه) کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۲۷٫۰۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود که این هدف در نمودار روزانه زیر به وضوح دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم با توجه به بررسی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۳٫۲۶ دلار/بشکه را لمس کند و این سناریوی نزولی پس از انجام یک حرکت اصلاحی کوتاه قابل پیش بینی است.

در نمودار زیر مشخص است که این الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح مقاومت ۶۳ ساخته شده است که هدف ۵۲٫۵۶ را نشانه گرفته است و همچنین می بینیم که قیمت نفت برنت در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) بوجود آمده است.

این موج نزولی موقتا در اطراف سطح حمایت ۵۳٫۲۶ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) مکث کرده است و شاهد یک حرکت اصلاحی از نزدیکی این سطح در موج ۴ هستیم.

به باور ما این موج اصلاحی به احتمال زیاد در زیر سطح مقاومت ۵۵٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) به پایان خواهد رسید و پس از آن باید منتظر کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۲٫۵۶ باشیم.

در نمودار روزانه نیز پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته های آینده سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) را دوباره لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت تایید کرده است.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۴۵٫۱۹ در سطح مقاومت ۶۳٫۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۸۱٫۶۱ – بالاترین سطح روز ۲۱ نوامبر) به پایان رسیده است.

روند نزولی بلند مدت قیمت نفت برنت همچنان پایدار است و در روزهای آتی پیش بینی می کنیم که قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۵۰٫۵۱ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) کاهش یابد که این سطح در نمودار روزانه مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت