تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان در روند خنثی مابین نرخهای ۵۸۱۴ و ۵۸۶۹ دلار/تن در نوسان است تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز آن مشخص گردد. از این رو اکنون قیمت در روندی خنثی قرار گرفته است.

همچنان قیمت مس مابین نرخهای فوق الذکر در نوسان است و بازار به انتظار اعلام تصمیمات FOMC در روز چهارشنبه است و نکته جالب توجهی که می توان بر روی نمودار به آن اشاره نمود قرار گرفتن قیمت در این روند خنثی بین ۵۸۱۴ و ۵۸۶۹ می باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این محدوده خنثی بین سطوح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) به ۵۹۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) در نوسان است.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۸۶۹ برسد الگوی کف دو قلوی که در اطراف سطح حمایت ۵۷۱۲ ساخته شده است را بیشتر تایید خواهد کرد.

این در حالی است که حرکت نزولی قیمت به زیر سطح ۵۸۱۴ این سناریوی کف دو قلو را با چالش جدی مواجه خواهد کرد که این موضوع می تواند هدف نزولی ۵۷۲۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را مشخص سازد.

بنابراین هنوز قیمت جهانی مس در روند خنثی مابین نرخهای ۵۸۱۴ و ۵۸۶۹ دلار/تن قرار دارد اما این احتمال بسیار زیاد وجود دارد که روز چهارشنبه با اعلام تصمیم FOMC، شاهد حرکت شدید قیمت و شکسته شدن این حرکت خنثی باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در اطراف سطح مقاومت ۱۷۹۰ دلار/تن پایان دهد و مجدد در شیب نزولی قرار گیرد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۸۹۸ (بالاترین سطح روز ۳ فوریه) تشکیل شده است.

پیش بینی می کنیم که این موج نزولی به اندازه ی موج نزولی اول یعنی موج A حرکت کند و به سوی سطح ۱۷۲۰ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد.

این سطح حمایت بر روی ۱۷۴۷ موقتا مانع از گسترش موج نزولی C شده است که همین امر منجر به اصلاح قیمت شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۷۹۰ متوقف شود و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود.

برای امروز چنانچه قیمت به زیر نزدیک ترین سطح حمایت خود یعنی سطح ۱۷۶۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد سیگنال فروش تا حدود سطح ۱۷۲۰ صادر خواهد کرد.

بنابراین تثبیت قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۷۹۰ نشانه آن است که حرکت اصلاحی قیمت به پایان رسیده و روند نزولی مجدداً از سرگرفته شده است و سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر سطح حمایت ۱۷۶۳ احتمال قرار گرفتن قیمت در روند کاهشی را به سوی سطح ۱۷۲۰ دلار/تن بیشتر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم