تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن در بالای سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۲۹ قرار گیرد و این به معنای استمرار حرکت صعودی است که می تواند هدفهای ۱۰۱٫۳۳۲ و ۱۰۲٫۹۶۸ را نشانه بگیرد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ شکل گرفته است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) شروع شده است.

مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۰۱٫۳۳۲ یعنی خط فیبوناچی ۱۸۶٫۴ درصدی وجود دارد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای صعود بیشتر ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۱۰۲٫۹۶۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

برای این هفته هر حرکت اصلاحی و نزولی بسیار کوتاه و مقطعی خواهد بود و انتظار داریم که کف قیمت در حوالی سطح حمایت ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) ساخته شود و از آنجایی که موج ۳ از قدرت افزایشی زیادی برخوردار است، فرصت مناسبی برای ورود مجدد خریداران ایندکس دلار آمریکا ایجاد خواهد کرد.

انتظار می رود این هفته جلسه بانک مرکزی آمریکا برای بازار خبرساز باشد و اعلام نماید که در ماه ژوئن اقدام به اتخاذ سیاستهای انقباضی نماید. تا دو هفته گذشته احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر رو به افزایش بود و این امکان وجود دارد که با توجه به رشد آمار اشتغال آمریکا در ماه فوریه این میزان نرخ بهره زودتر یعنی در ماه ژوئن افزایش یابد.

بیانیه ای که پس از جلسه بانک مرکزی آمریکا صادر می شود می تواند وضعیت دلار آمریکا و اونس طلا را نیز مشخص کند. در مجموع، جلسه این هفته بانک مرکزی آمریکا برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت دلار را تا حد زیادی مشخص نماید.

در شرایطی که قیمت ایندکس دلار آمریکا به شدت رو به افزایش است و به حد بسیار بالایی در ۱۲ ساله گذشته رسیده و اقتصاد آمریکا نیز به خوبی عمل می کند شاید تنها نگرانی مقامات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره افزایش ارزش دلار امریکا و اثرات مخرب آن بر صادر کنندگان آمریکایی باشد که البته در برابر قدرت اقتصادی فعلی این کشور شاید ناچیز بنماید بنابراین وضعیت ارز رایج این جامعه یعنی ایندکس دلار آمریکا با تارگتهای اشاره شده همچنان مثبت ارزیابی می شود.

برای جفت ارز یورو – دلار آمریکا نیز هنوز هم فرصتهای زیادی برای فروشندگان است تا در نرخهای بالا یعنی نزدیکی سطوح ۱٫۰۶۲۰ ، ۱٫۰۶۲۵ ، ۱٫۰۶۴۰ ، ۱٫۰۶۶۵ ، ۱٫۰۶۸۰ ، ۱٫۰۷۰۰ ، ۱٫۰۷۲۰ ، ۱٫۰۷۳۵ و ۱٫۰۷۵۰ وارد معامله فروش یورو شوند و نسبت به هر گونه استمرار حرکت اصلاحی یورو به سطوح بالا چندان مطمئن نیستیم و از این رو، می بایست در همین سطوح بالای مقاومت ۱٫۰۶۰۰ برای ورود به پوزیشن فروش یورو اقدام کرد.

بدین جهت کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی آمریکا خانم یلن در روز چهارشنبه در خصوص سیاست های پولی می تواند حرکت آتی ایندکس دلار آمریکا و اونس طلا را مشخص کند و در صورت سخنران قوی و به اصطلاح Hawkish ممکن است بازار از افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن امیدوار شده و بار دیگر شاخص دلار آمریکا افزایش یابد و به سوی سطوح ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶ صعود کند و بدلیل اختلاف نرخ بهره فشارهای نزولی بر یورو در مقابل دلار آمریکا آغاز شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا