تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل ما عمدتاً همان مواردی است که روز گذشته به آن اشاره کرده ایم. همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج نزولی قیمت را به نرخهای پایین سطح ۴۳٫۶۲ دلار/بشکه کشانده است و دیروز قیمت تا سطح ۴۲٫۸۴ سقوط کرد اما بعد از آن شاهد شروع یک حرکت اصلاحی کوتاه قیمت تا سطح مقاومت ۴۴٫۰۰ بودیم.

اکنون قیمت در زیر سطح حمایت ۴۳٫۶۲ قرار دارد و از این نقطه، به باور ما حرکت نزولی قیمت بیشتر ادامه خواهد یافت. هدف بعدی نرخ ۴۲٫۱۳ خواهد بود و تثبیت قیمت زیر سطح ۴۲٫۸۴ موجب استمرار حرکت نزولی تا سطح ۴۲٫۱۳ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد.

امروز در صورت شکسته شدن سطح ۴۲٫۸۴، حرکت نزولی نفت با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و به نظر می رسد که فروشندگان کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین کشیده می شود.

نفت همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد و می بایست به این سقوط تن دهد که نتیجه آن، سقوط شدید و سریع نفت خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

هنوز زود است که بگوییم چنین حرکت اصلاحی می تواند حرکت نزولی بزرگی را که از سطح ۵۲٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۵ مارس) شروع شده را متوقف کند و جریان اصلی حرکت همچنان نزولی است و تا زمانیکه حرکت نزولی ادامه دارد، همچنان استراتژی نزولی را مد نظر قرار می دهیم.

بنابراین در نمودار زیر با توجه به قرار گرفتن قیمت پایین سطح مقاومت ۴۳٫۶۲ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای کاهش قیمت خام سبک آمریکا در موج نزولی c به نرخهای پایین یعنی سطح ۴۲٫۱۳ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که اگرچه حرکت کاهشی اخیر قیمت در اولین تلاش خود قادر به عبور قیمت از سطح حمایت ۵۲٫۴۳ دلار/بشکه نگردید، اما نفت همچنان روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که اصلاح روز گذشته قیمت صرفا در موج ۴ صورت گرفت که این موج در زیر سطح مقاومت ۵۴٫۵۹ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج نزولی ۵ از موج نزولی c قرار داریم که در این موج باید منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

از این رو هرگونه حرکت اصلاحی تنها فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشدگان فراهم خواهد کرد و از آنجایی که قیمت در زیر سطح ۵۳٫۷۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۸۱٫۶۱ به ۴۵٫۱۹) تثبیت شده انتظار کاهش قیمت تا سطح ۵۰٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) بوجود آمده است.

به همین دلیل با توجه به بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۵۳٫۷۹ فروشندگان کماکان متمایل به فروش نفت برنت هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود و فروشندگان همچنان به فشار برای سقوط بیشتر قیمت ادامه می دهند.

هم اکنون قیمت تا نرخهای پایین ۵۳٫۰۰ کاهش یافته است و می بایست باور داشته باشیم که این حرکت نزولی بخشی از روند نزولی اصلی است که می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۵۰٫۵۱ دلار/بشکه هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت