تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در آستانه اعلام تصمیم FOMC حرکت امروز زوج یورو – دلار آمریکا در روندی خنثی بین ۱٫۰۵۵۰ و ۱٫۰۶۸۵ ادامه دارد و از این رو، چندان انتظار نمی رود حرکت خاصی آغاز شود.

نشست بانک فدرال در روز چهارشنبه، رویداد مهم و قابل توجهی برای بازارهای ارز محسوب می شود زیرا اولین واکنش رسمی بانک فدرال نسبت به اعلام مثبت و دور از انتظار رشد اشتغال آمریکا (شاخص NFP) را شاهد خواهیم بود. از این رو فردا روز مهمی برای بازار است زیرا بیانیه FOMC در خصوص سیاستهای پولی بانک فدرال منتشر خواهد شد.

از این رو فردا توجه اصلی معامله گران به بیانیه (Statement) بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و بازار پیش بینی می کند با توجه به آمارهای اقتصادی اخیر، FOMC ارزیابی خود از رشد اقتصادی را ارتقاء بخشد خصوصاً پیش بینی می شود بانک فدرال  بخشی از بیانیه را که می گوید” در موضع صبر و انتظار قرار دارد” را تعدیل کرده و از عبارت خوشبینانه تری استفاده نماید.

نکته مهم آنکه، انتظار می رود FOMC بطور تلویحی در این بیانیه به افزایش نرخ بهره اشاره نماید که اگر چنین شود ارزش دلار آمریکا با قدرت بیشتری به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، انتظار می رود قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا امروز و فردا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۰۴۶۰ و ۱٫۰۶۸۵ (بالاترین سطح روز ۱۲ مارس) قرار گیرد.

اکنون در محدوده نرخهای ۱٫۰۶۶۰ و ۱٫۰۶۸۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با اصلاح بیشتر قیمت به نرخهای بالا، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود. نزدیکی محدوده ۱٫۰۶۶۰ تا ۱٫۰۶۸۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش به نظر می رسد.

در سایر تحولات قیمت جهانی اونس طلا در پایین سطح حمایت ۱۱۵۵ قرار گرفته است و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است و خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۱۴۱ (پایین ترین قیمت از ۱ دسامبر ۲۰۱۴) روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت.

از این رو عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطوح مقاومت ۱۱۶۳ ، ۱۱۶۶ ، ۱۱۷۰ و ۱۱۷۳ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده است. در حرکت اصلاحی تنها شکست مقاومت ۱۱۶۶ موجب اصلاح به سوی سطوح مقاومت ۱۱۷۰ و ۱۱۷۵ می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا