تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای آنهایی که بدنبال این سوال هستند که آیا بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن یا ماه سپتامبر نرخ بهره بانکی را افزایش خواهد داد، شاید امروز بتوانند پاسخ این سوال را در سخنان یلن، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا بیابند.

بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است امشب اطلاعاتی در خصوص زمان افزایش نرخ بهره آمریکا منتشر شود. چنانکه قبلا اشاره شد، مهمترین رویداد امروز، نشست جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است و بازار امیدوار است در پایان این نشست، اطلاعاتی در خصوص وضعیت آتی نرخ بهره بدست آورد.

در حال حاضر، انتظار می رود میزان نرخ بهره بانک فدرال در ماه ژوئن افزایش یابد که اگر این انتظارات به ماه سپتامبر به تعویق بیافتد منجر به تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی برای دلار آمریکا می شود.

در چنین فضایی، این گمانه در بازار وجود دارد که با اعلام تصمیمات بانک فدرال در خصوص نرخ بهره، چنانچه کلمه “صبر” در خصوص افزایش نرخ بهره تکرار شود، دلار در کوتاه مدت تضعیف می شود اما سیر حرکت آن در دراز مدت صعودی خواهد بود اما اگر به کلمه “صبر” در بیانیه بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره اشاره نشود، دلار آمریکا بار دیگر به شدت تقویت خواهد شد.

بدین جهت، هر چند انتظار می رود، کمیته FOMC در نشست این هفته، تغییری در میزان نرخ بهره فعلی اعمال نکند اما بازار همچنان نسبت به چشم انداز نرخ بهره آمریکا حساس است و سرمایه گذاران به بیانیه این کمیته که پس از پایان نشست امروز در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد، دقت زیادی خواهند نمود تا نشانه هایی از زمان احتمال افزایش نرخ بهره را در آن بیابند.

از این رو، انتظار می رود امشب شاهد واکنش بازار به این رویداد خبری باشیم. بدین جهت معامله گران می بایست به دقت وضعیت حرکت جفت ارز یورو در مقابل دلار آمریکا و مخصوصا اونس طلا را پس از انتشار بیانیه FOMC در نظر داشته باشند.

امروز تا قبل از انتشار این خبر در جفت ارز یورو – دلار آمریکا معامله گران مترصد فروش در زمان رسیدن قیمت به سطوح ۱٫۰۶۴۰ ، ۱٫۰۶۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۰۶۸۰ با حد سود ۱٫۰۵۷۰ هستند و سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱٫۰۵۶۰ ، ۱٫۰۵۵۰ ، ۱٫۰۵۳۰ ، ۱٫۰۵۲۵ و ۱٫۰۵۰۰ تشکیل شده اند که مقداری از سفارشات خرید در نزدیکی این سطوح چیده شده اند.

در نمودار شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که مشخص است از لحاظ تکنیکی و بنیادی هنوز نمی توان موج تقویت ایندکس دلار آمریکا را تمام شده دانست و همچنان این ارز یکی از محبوب ترین ارزها می باشد و چنانچه سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۲ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) شکسته شود، هدف بعدی صعود قیمت تا نرخ ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۲٫۹۶ خواهد بود.

اگر در واکنش به خبر امشب، ایندکس دلار آمریکا ضعیف شد این حرکت نزولی محدود به سطح حمایت مهم و کلیدی اطراف سطح ۹۸٫۳۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود و شکست این سطح منجر به کاهش به سطح ۹۶٫۷۷ (خط میانگین متحرک ۲۰ روزه گذشته) می شود با این حال همچنان بر این باوریم که روند حرکت اصلی کماکان صعودی است و از این رو تحولات قیمت را پس از انجام یک حرکت اصلاحی در صورت شکست سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۲ با حرکت افزایشی ایندکس دلار آمریکا در موج افزایشی قدرتمند ۳ دنبال می کنیم.

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا