تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پس از آن که به پایین ترین سطح خود در ۱ ماهه گذشته کاهش یافته بود بدنبال امیدواری سرمایه گذاران نسبت به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و انتشار اخباری مبنی بر اینکه تولیدات یکی از بزرگترین معادن مس در جهان متوقف شده است، توانست از سطح ۵۶۲۱ دلار/تن با افزایش روبرو شود و به بالای سطح ۵۷۲۲ برسد.

نوسانات در تمامی بازارهای ادامه دارد و از آنجاییکه شرایط عدم اطمینان در بازار جاری است، انتظار می رود بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد و در بالای سطح ۵۷۲۲ مقاومت بعدی بر روی ۵۸۱۳ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

این در حالی است که در حرکت کاهشی، تنها بازگشت قیمت به پایین سطح ۵۶۲۱ می تواند موجب شروع کامل روند نزولی مس و شروع کاهش مجدد تا سطح ۵۵۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۰ فوریه) گردد و روند نزولی تا زمانی که قیمت زیر سطح مقاومت ۵۸۱۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است، ادامه خواهد یافت.

از این رو، می توان گفت که در حال حاضر با توجه به اینکه دیروز قیمت به زیر کف دو قلو نزول کرد این الگوی کف دو قلو را شکسته و بعد از پایان این حرکت اصلاحی عمدتاً کفه بازار به نفع فروشندگان است و بطور کلی انتظار داریم که این حرکت اصلاحی در زیر سطح مقاومت ۵۸۱۳ دلار/تن پایان یابد و همچنان در تصویر میان مدت، حرکت به نفع فروشندگان است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحولات جدیدی ایجاد شده و اکنون حرکت در روندی صعودی به سوی سطح مقاومت ۱۷۸۹ دلار/تن قرار گرفته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در صدد شکست سطح مقاومت ۱۷۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که اگر موفق شود زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۸۳۳ (بالاترین سطح ۳ مارس) فراهم خواهد آورد.

یعنی نرخی که قبلاً در روز ۱۰ مارس مقاومت بود و انتظار داریم که در صورت شکست آن سیگنال افزایش قیمت صادر کند و از آنجایی که موج نزولی C در سطح حمایت ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) متوقف شده است فعلا الگوی نزولی مخدوش گردیده است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است یکی از نشانه هایی که استمرار حرکت صعودی را نشان می دهد، تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۷۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نمودار ۱ ساعته است.

از این رو برای امروز تمرکز اصلی ما به استمرار حرکت صعودی به سوی سطح ۱۷۸۹ است و سطوح حمایت قیمت نیز به ترتیب بر روی نرخهای ۱۷۶۳ و ۱۷۴۶ قرار دارند و تنها شکست کامل سطح حمایت ۱۷۴۶ می تواند مقدمه ای برای فرود قیمت جهانی  آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تا هدف ۱۷۲۰ دلار/تن باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم