تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به منطقه ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید، این محدوده بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۱۲۲۳٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ شروع شده به پایان رسیده است و قویا پیش بینی می شود که در روزهای آینده دوباره این سطح ۱۱۴۲ را لمس کند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حرکت اونس طلا پس از سخنان روز جمعه یلن به نزولی تبدیل شده است و قیمت به پایین سطح ۱۲۰۰ نزول کرده است. در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین این سطح، بازگشت قدرتمند حرکت کاهشی تایید شده و راه برای کاهش تا هدف ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ هموار خواهد شد. در ادامه نیز احتمال کاهش بیشتر تا نرخهای ۱۱۶۱ و ۱۱۵۴ نیز بعید نخواهد بود.

همانطور که در نمودار زیر واضح و روشن است اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار گرفته است و شکست این سطح زمانی تایید خواهد شد که قیمت به سطح ۱۱۹۱ کاهش یابد. در این صورت می توان هدفهای نزولی ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ را پیش بینی کرد.

در حرک صعودی نیز اولین سطح مقاومت بر روی ۱۲۰۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود موجب افزایش به سطح ۱۲۱۲ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطوح بعدی حرکت خواهد کرد که سطوح بعدی فیبوناچی به ترتیب در خطوط ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی می باشند و با این توصیف احتمال کاهش قیمت اونس طلا تا سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ بیشتر قوت پیدا می کند.

به همین خاطر در صورت عبور از سطح حمایتی ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در نرخ ۱۱۹۳ احتمال تاچ سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ مفروض خواهد بود که این اهداف در نمودار زیر مشخص شده اند.

سخنرانی روز جمعه خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا و انتظار بازار برای افزایش نرخ سود بانکی این کشور تا پایان سال آینده ، چشم انداز قیمت اونس طلا را نزولی کرده است و اکنون می توان گفت که با توجه به بهبود بازار کار آمریکا، بانک فدرال رزرو از اهرم افزایش نرخ سود بانکی استفاده خواهد کرد. به اعتقاد من، این امکان وجود دارد که در سال جاری ۲ بار شاهد این اقدام باشیم. این هفته برای اونس طلا مهم و سرنوشت ساز است.

اخبار متعدد اقتصادی خصوصاً ضریب اطمینان مصرف کنندگان، شاخص ISM و اخبار اشتغال آمریکا (NFP) وضعیت نهایی را برای اونس طلا رقم خواهد زد و برای امروز بسته شدن قیمت در زیر نرخ ۱۱۹۳ و ۱۱۹۱ موجب شروع حرکت نزولی به سوی سطوح ۱۱۸۳ و ۱۱۷۳ است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا