تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در صورتیکه بتواند سطح حمایت ۴۸٫۰۹ دلار/بشکه را بشکند تا حدود سطح ۴۶٫۶۶ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

برای اینکه از شکست سطح حمایت ۴۸٫۰۹ مطمئن شویم لازم است که قیمت حتما به سطح ۴۷٫۸۵ کاهش یابد تا وارد پوزیشن فروش با حد تارگت ۴۶٫۶۶ شویم. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۴۹٫۵۲ تشکیل شده است که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد.

در نمودار زیر همانطور که مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) به ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) وجود دارند.

از منظر شمارش امواج الیوت ، به اعتقاد ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از الگوی گسترش یافته مثلث مورب است که از سطح ۵۴٫۱۵ شروع شده است که نشاندهنده کاهش قیمت می باشد.

به باور ما قیمت نفت در این موج می تواند به صورت الگوی زیگزاگی شکل تا سطح ۴۲٫۰۳ کاهش یابد. از این رو برای امروز چشم انداز حرکت نفت کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۴۸٫۰۹ و ۴۶٫۶۶ است.

یادآوری می شود چنانچه سطح ۴۸٫۰۹ شکسته شود و قیمت سطح ۴۷٫۸۵ را لمس کند، زمینه سقوط بیشتر تا سطح ۴۶٫۶۶ و احتمالاً نرخهای ۴۴٫۸۹ و ۴۳٫۸۰ و سپس در روزهای آتی ۴۲٫۰۳ را فراهم نماید.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی، تنها به شرط تایید صعود قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹٫۵۲ می تواند به صعود بیشتر نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۵۱٫۲۹ دلار/بشکه (سطح ۷۶٫۴ درصدی اصلاحی از کاهش ۵۴٫۱۵ به ۴۲٫۰۳) گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت مدتی بالای سطح حمایت ۵۵٫۸۶ دلار/بشکه در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سطح مقاومت ۵۷٫۳۶ اصلاح کند تا دوباره به سوی منطقه ۵۴٫۶۵ و ۵۳٫۴۳ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (۳) قرار گرفته است که در واقع سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) آغاز شده است.

لذا توصیه می کنیم معامله گران دقت بیشتری کنند و احتمال نزول نفت برنت را در دستور کار داشته باشند. به باور ما این موج می تواند در روزهای آتی قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۴۹٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در نتیجه می توان گفت حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۵۵٫۸۶ رخ داده است ناپایدار و موقت خواهد بود و قرار گرفتن قیمت در زیر سطح مقاومت ۵۷٫۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به معنای شروع حرکت نزولی به سوی سطوح ۵۴٫۶۵ و ۵۳٫۴۳ است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک چنانچه قیمت به سطح ۵۵٫۵۷ کاهش یابد، به معنای تایید شکست سطح حمایت ۵۵٫۸۶ می باشد و در نتیجه با شکسته شدن این سطح می توانیم به ادامه کاهش قیمت امیدوار باشیم که می تواند هدف نزولی ۵۴٫۶۵ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را برای قیمت نفت برنت دریای شمال نمایان سازد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت