تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۰۳۷ دلار/تن را بشکند و به سوی سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۵۹۵۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) تشکیل شده است و سطح حمایت اولیه قیمت را بر روی ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد که موقتا جلوی کاهش قیمت را گرفته است.

به باور ما حرکت اصلاحی جزئی که در برخورد به سطح حمایت ۶۰۳۷ رخ داده است محدود به سطح مقاومت ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود و در حرکت نزولی چنانچه قیمت به سطح ۶۰۲۷ کاهش یابد، تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۶۰٫۳۷ می باشد که هدف ۵۹۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را مشخص می سازد.

از این رو همانطور که در نمودار زیر مشخص است با قرار گرفتن قیمت در زیر سطح مقاومت ۶۱۳۶ و شکسته شدن سطح ۶۰۳۷ حرکت نزولی تایید بیشتری خواهد یافت.

بنابراین روند کلی حرکت همچنان نزولی است و نفوذ قیمت به سطح ۶۰۲۷ فرصتی برای ورود فروشندگان مس با هدف ۵۹۵۸ دلار/تن فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سوی سطح ۱۷۹۸ و ۱۸۰۵ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سومین موج از حرکت اصلاحی می باشد که از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) شروع شده است و به باور ما این حرکت اصلاحی امتداد بیشتری خواهد یافت بطوریکه ما هم اکنون در موج c قرار داریم که می تواند قیمت آلومینیم آلیاژی را تا حدود خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی برساند.

لازم به ذکر است که سطح حمایت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی ۱۷۷۴ یعنی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی واقع است که در نمودار زیر مشخص است.

چنانچه این سطح شکسته شود این بدان معنا است که افزایش اخیر قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۷۶۵ (پایین ترین سطح روز ۲۷ مارس) یک حرکت اصلاحی ضعیف و کوتاه در جهت خلاف روند کاهشی از سطح ۱۸۰۷ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) می باشد و هدف نزولی ۱۷۴۵ را نمایان خواهد ساخت.

بنابراین براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است احتمال رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به هدف تعیین شده در محدوده نرخهای ۱۷۹۸ و ۱۸۰۵ دلار/تن می تواند بر اساس سطوح فیبوناچی لمس گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم