تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص دلار آمریکا (DXY) که سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار را اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن سطح مقاومت ۹۸٫۳۷۲ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح ۱۰۰٫۱۲۹ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳ تشکیل شده است که این موج از سطح ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

به نظر می رسد که قیمت ایندکس دلار آمریکا در حوالی منطقه ساپورت ۹۶٫۹۵۳ و ۹۵٫۵۳۳ (خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی) مورد حمایت خوبی قرار گرفته است که در نمودار زیر واضح و روشن است.

بررسی امواج الیوت ویو نیز موید این موضوع است که روند افزایشی مجدد از سر گرفته شده است و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی v می تواند قیمت ایندکس دلار آمریکا را به سطح ۱۰۲٫۹۶۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج ۳) برساند.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۹۵۳ منجر به اصلاح قیمت به سوی سطح ۹۵٫۵۳۳ می گردد. کف قیمتی تشکیل شده در محدوده ۹۶٫۹۵ الی ۹۵٫۵۳ می تواند به عنوان مهمترین حمایت تلقی شود و نقطه مناسبی برای خرید ایندکس دلار آمریکا خواهد بود.

به اعتقاد ما افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا تا پایان سال جاری یکی از عواملی است که به افزایش تقاضا برای خرید دلار آمریکا خواهد انجامید، امری که به افزایش بیشتر شکاف نرخ بهره اروپا و آمریکا خواهد انجامید و معامله گران را به خرید بیشتر دلار ترغیب خواهد کرد.

از سوی دیگر، با نگاهی به نمودار روزانه می توان مشاهده کرد که ایندکس دلار آمریکا پس از درهم شکسته شدن سطح مقاومتی که در نرخ ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده بود، اکنون با قدرت تر از گذشته به سوی بالاترین نرخهای ۱۲ ساله گذشته خود باز می گردد.

از این رو حرکت اصلاحی که از سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۲ رخ داده است تنها یک تاثیر آنی و مقطعی در بازار داشته است و انتظار داریم که معامله گران باز هم به دلار وفادار باقی بمانند.

********************************************

در سایر تحولات ارزش یورو امروز در مقابل ارزهای اصلی در حال فروش است و این حرکت کاهشی یورو پس از آن صورت گرفته است که انتظار می رود با نزدیک شدن به روز ۲۰ آوریل یونان با مشکلات شدید اقتصادی و ورشکستگی روبرو شود.

اگر تا قبل از ۲۰ آوریل دولت یونان نتواند با طلبکاران بین المللی خود به توافق برسد و منابع مالی خود را تامین کند، این موضوع موجب تضعیف یورو در برابر ارزهای همتا خواهد شد.

هنوز هم فرصتهای زیادی برای فروشندگان است تا در نرخهای بالا وارد معامله فروش یورو در مقابل دلار آمریکا شوند و اگر امروز سطح حمایت ۱٫۰۸۲۰ با قدرت شکسته شود، می توان از ادامه حرکت کاهشی به سوی سطح ۱٫۰۸۰۰ و پس از آن ۱٫۰۷۷۰ اطمینان حاصل کرد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۰۸۹۰ ، ۱٫۰۹۰۰ و در ادامه ۱٫۰۹۴۵ و ۱٫۰۹۵۵ خواهند بود که سفارشات فروش زیادی برای یورو در این منطقه چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا