تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نوسانات بازار اونس طلا کماکان تحت تاثیر رویدادهای مرتبط با افزایش احتمالی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا پس از سخنرانی روز جمعه خانم یلن بوده و بر حرکت اونس طلا و نقره تاثیر گذار است. دیروز اونس طلا به زیر سطح ۱۱۹۲ سقوط کرد و همانطور که پیش بینی کرده بودیم تا نرخ ۱۱۸۳ فرود آمد اما در نهایت دیشب قیمت در بالای محدوده حمایت ۱۱۸۳ بسته شد.

برای امروز پیش بینی می کنیم اگر قیمت زیر سطح ۱۱۸۳ تثبیت شود، زمینه را برای کاهش به هدف نزولی بعدی یعنی سطح ۱۱۷۳ فراهم آورد که شکست سطح ۱۱۸۰ تاییدی در جهت فروش اونس طلا با تارگت ۱۱۷۳ خواهد بود.

عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱۲۰۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده است. بدین ترتیب باید منتظر ورود احتمالی قیمت اونس طلا به ناحیه ۱۱۷۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم و سپس نمودار قیمت مجددا باید مورد بازبینی قرار گیرد.

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید، سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۱۹۲ تشکیل شده است و این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۲۳٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲ مارس) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) قرار دارند.

با بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال میتوان دید هنوز قیمت در روند نزولی قرار گرفته است و ممکن است در روزهای آینده حرکت نزولی که از سطح ۱۲۱۹٫۴۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) شروع شده به سوی سطح ۱۱۴۲٫۸۶ امتداد بیشتری یابد و این سطح دوباره لمس شود.

بنابر سیگنالهای تحلیل تکنیکال اونس طلا، قیمت در حال ورود به زیر باند حمایتی ۱۱۸۳ می باشد و این سیگنالها همگی دلالت بر ریزش بیشتر اونس طلا دارند. چنانچه فشار فروش بیشتر هم شود آنگاه بعید نیست که قیمت در روزهای آتی به سمت ۱۱۴۲ نیز حرکت کند که احتمال این ریزش، از سوی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال تا حد زیادی محتمل به نظر میرسد.

ما نیز کاهش دوباره قیمت به سطح ۱۱۴۲ را امر محالی نمی دانیم و احتمال فرود مجدد قیمت در آینده نزدیک به این سطح بسیار خواهد بود. گزارش اشتغال آمریکا روز جمعه می تواند بخوبی چشم اندازی از سیاستهای پولی بانک مرکزی ایالات متحده برای معامله گران بازار ترسیم کند.

برای امروز حال چنانچه پتانسیل کاهش قیمت به زیر سطح ۱۱۸۰ ایجاد گردد، آنگاه ایستگاههای بعدی قیمت به ترتیب در ۱۱۷۳ ، ۱۱۶۸ ، ۱۱۶۱ و ۱۱۵۴ خواهند بود. امروز در سشن آمریکا، گزارش ضریب اطمینان مصرف کنندگان در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد و انتظار می رود که این میزان از رقم ماه گذشته ۹۶٫۴ به ۹۶٫۶ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا