تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا موقعیت قیمت را در منطقه فروش نشان میدهد که با توجه به این موارد پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دوباره سطح حمایت ۴۸٫۰۹ دلار/بشکه را لمس کند.

اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۶٫۶۶ می شود که دیروز بدان نیز اشاره کردیم و این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) به ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) تشکیل شده است و دیروز هر چند موقتا باعث اصلاح قیمت گردید اما به باور ما این حرکت اصلاحی کم و بیش تکمیل شده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت در موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از الگوی مثلث مورب قرار گرفته است که این الگو از سطح ۵۴٫۱۵ ساخته شده است .

در روزهای آتی قیمت متمایل به رسیدن به پله‌ های پائین یعنی سطح ۴۲٫۰۳ خواهد بود اما در کوتاه مدت هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح ۴۶٫۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۹٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح شکسته شود موجب صعود به سوی سطح ۵۱٫۲۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین سطح ۴۹٫۵۲ را می توان یک سقف و مقاومت خوب برای قیمت نفت خام سبک آمریکا دانست و قیمت با شکست سطح حمایت ۴۸٫۰۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به سوی سطح ۴۶٫۶۶ دلار/بشکه کاهش خواهد یافت که در چارت زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز دومرتبه سطح حمایت ۵۵٫۲۷ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی ناحیه ۵۴٫۲۱ و ۵۳٫۴۹ فراهم می آورد.

بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که قیمت نفت برنت در موج نزولی (۳) قرار گرفته است که سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) تشکیل شده است و همانطور که دیروز گفته شد این موج براحتی می تواند قیمت را تا حدود سطح ۴۹٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که فعلا قیمت درگیر سطح حمایت خود در اطراف نرخ ۵۵٫۲۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۵۲٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) می باشد که شروع روند نزولی جدید آن مستلزم رهائی از این سطح است و با شکسته شدن این سطح انتظار می رود فشارهای نزولی بر نفت برنت دریای شمال تا سطوح ۵۴٫۲۱ و ۵۳٫۴۹ ادامه یابد.

در حرکت اصلاحی هنوز معلوم نیست که آیا حرکت اصلاحی قدرت دارد یا نه اما به احتمال هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت در اطراف نرخ ۵۷٫۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که طبق بررسی نمودار زیر و شمارش امواج الیوت، موج نزولی (۳) قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطوح ۵۴٫۲۱ و ۵۳٫۴۹ دلار/بشکه (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی ) پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت