تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز دوباره سطح حمایت ۶۰۳۷ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود باعث فرود بیشتر قیمت به سوی حمایت بعدی یعنی سطح ۵۹۵۸ خواهد شد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) قرار گرفته اند و سطح حمایت ۶۰۳۷ منجر به اصلاح قیمت شده است که انتظار داریم در حوالی این سطح مقاومت ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) متوقف شود.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۱۳۶ برسد موجب افزایش به سطح ۶۱۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. ورود به پوزیشن فروش در ناحیه پایین سطح حمایت ۶۰۳۷ می تواند منطقی باشد و حد استاپ بالای سطح ۶۱۳۶ معقول است.

در مجموع پایان انرژی افزایش قیمت به معنای بیشتر شدن تعداد فروشندگان خواهد بود و این عرضه بیش از قبل به احتمال زیاد قیمت جهانی مس را در مسیر رسیدن به هدف قیمتی ۶۰۳۷ و ۵۹۵۸ دلار/تن خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن از آنجایی که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۷۶۵ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۷ مارس) تکمیل شده است، انتظار داریم قیمت آن امروز به سوی سطح ۱۷۷۴ کاهش یابد.

این حرکت اصلاحی در واکنش به موج افزایشی c صورت گرفته است که این موج قدرت خود را با توجه به نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۸۰۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) از دست داده است.

این عدم قدرت قیمت موید آن است که موج c صرفا یک حرکت اصلاحی قوی در جهت خلاف روند کاهشی قیمت از سطح ۱۸۰۹ (بالاترین سطح روز ۲۳ مارس) می باشد.

برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت به سوی سطح ۱۷۷۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۰۵ تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی c به سوی سطح ۱۸۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

بنابراین در حال حاضر، تمایلات فروش که همراستا با این خط تکنیکی است مانع ادامه حرکت افزایشی خواهد شد و با توجه به تثبیت قیمت پایین خط روند نزولی رسم شده و تثبیت پایین مقاومت ۱۸۰۵ احتمال استمرار حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۷۷۴ وجود دارد و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای مقاومت ۱۷۹۷ و ۱۸۰۵ اقدام به ورود به پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی با حد تارگت ۱۷۷۴ دلار/تن کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم