تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

ادامه نگرانی ها از اینکه دولت یونان در صورت دریافت نکردن کمک مالی تا روز ۲۰ آوریل در آستانه ورشکستگی قرار خواهد گرفت، از جمله عواملی است که همچنان منجر به کاهش یورو در بازارها شده است.

از سوی دیگر اعلام خبری مبنی بر اینکه بانک بزرگ وام دهنده آلمانی با مشکلات جدی مواجه شده است، بر فشارهای نزولی یورو افزوده است که نتیجه آن، سقوط یورو و بازگشت به نرخهای پایین سطح ۱٫۰۷۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۴۵۷ به ۱٫۱۰۶۲) بوده است.

انتظار می رود امروز فرصتهایی برای فروش یورو در نرخهای ۱٫۰۸۲۰ ، ۱٫۰۸۳۰ ، ۱٫۰۸۵۰ و مرحله آخر در نزدیکی منطقه ۱٫۰۸۸۰ و ۱٫۰۹۰۰ تشکیل شود و حد سود را بهتر است در سطوح ۱٫۰۷۱۰ و ۱٫۰۷۰۰ در نظر گرفت.

برای ادامه حرکت کاهشی یورو می بایست قیمت در پایین سطح حمایت ۱٫۰۷۰۰ تثبیت شود تا به ترتیب به سطوح ۱٫۰۶۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۰۶۵۰ و ۱٫۰۶۰۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) کاهش یابد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال، یک باند رزیستنس و مقاومت مهم را در فاصله ۱٫۰۸۲۰ تا ۱٫۰۸۵۰ برای امروز نشان می‌دهند که شکستن این باند به سمت بالا سخت به نظر می‌رسد و عبور رو به پایین قیمت از باند حمایتی ۱٫۰۷۰۰ و ۱٫۰۶۸۸ هنوز محتمل است و قیمت با در جا زندن حوالی قیمت فعلی، ممکن است بتواند به پله‌های پایین تر در ۱٫۰۶۵۰ و ۱٫۰۶۰۰ برسد.

برای این هفته چنانچه قیمت یورو در زیر سطح ۱٫۰۸۳۳ (خط تنکان سن) بسته شود زمینه را برای کاهش به ۱٫۰۶۸۸ و در روزهای آتی سطح ۱٫۰۴۵۷ (پایین ترین سطح ۱۲ ساله گذشته) فراهم می آورد. این تحولات برای فروشندگان یورو خوشبینانه به نظر می رسد زیرا سطوح مقاومت بسیاری در نرخهای بالای ۱٫۰۸۲۰ دیده می شود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز انتظار می رود در نرخهای ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۵۰ و منطقه ۱۱۹٫۲۵ تا ۱۱۹٫۲۰ فرصتهایی برای خرید و در سطوح نزدیکی ۱۲۰٫۴۰ ، ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱٫۰۰ (استاپ فروش) فرصتهای فروش فراهم گردد.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز امیدواریم حرکت اصلاحی دیگری تا سطح مقاومت ۱۳۰ صورت گیرد تا بار دیگر اقدام به افزایش پوزیشن های فروش نماییم زیرا سطوح ۱۳۰٫۰۰ ، ۱۳۰٫۲۰ و ۱۳۰٫۲۵ مانعی برای حرکت اصلاحی خواهند بود و چنانکه دیروز نیز اشاره کردیم، سطوح مقاومت متعددی در نرخهای بالای ۱۳۰ وجود دارد که مهمترین آنها سطوح ۱۳۰٫۲۵ ، ۱۳۰٫۴۰ سپس ۱۳۰٫۵۰ است.

******************************************

در سایر تحولات، برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۱ الی ۳ ماه آینده سطوح حمایت ۱۴٫۳۸ و ۱۴٫۰۱ را لمس کند و اگر این سطوح شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت جهانی اونس نقره به سطح ۹٫۷۸ خواهد شد.

این منطقه حمایت همانطور که در نمودار ماهیانه ملاحظه می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح ماه اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح ماه آوریل ۲۰۱۱) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج بزرگ افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ تشکیل شده است.

به باور ما این حرکت اصلاحی که در برخورد به منطقه حمایت ۱۴٫۳۸ و ۱۴٫۰۱ رخ داده به احتمال زیاد در همان اطراف سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تکمیل شده است.

حمایت بعدی قیمت در سطح ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود که در صورت شکست سطح حمایت ۱۴٫۰۱ این هدف نزولی ۹٫۷۸ محقق خواهد شد اما تا زمانیکه قیمت در منطقه ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ در نوسان است، قیمت در این روندی خنثی قرار خواهد گرفت و تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان از این روند خنثی استفاده کرد و تنها در سطوح پایین ۱۴٫۰۱ می توان اقدام به فروش نقره با هدف ۹٫۷۸ کرد.

همانطور که در نمودار زیر واضح و روشن است، سیر نزولی قیمت که از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح ۱ اکتبر ۲۰۱۲) آغاز شده است در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال امتداد حرکت نزولی به سوی سطح ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد.

در نمودار روزانه نیز مشخص است که سطح مقاومت قوی و مستحکم قیمت نقره بر روی سطح ۱۸٫۵۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که باعث توقف حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۴٫۴۲ (پایین ترین سطح روز ۱ دسامبر ۲۰۱۴) شده است.

در مجموع به اعتقاد ما هر چند شکست سطح ۱۴٫۰۱ برای فروشندگان نقره مهم تلقی می شود اما در صورتیکه قیمت به زیر سطح ۱۴٫۴۲ برسد سریعا می توان برای اونس نقره هدف نزولی ۹٫۷۸ را پیش بینی کرد و دیگر لازم نیست که منتظر شکسته شدن سطح حمایت ۱۴٫۰۱ باشیم.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت قوی ۱۸٫۵۲ می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۹٫۷۸ تجدید نظر کرد و هدف افزایشی ۲۱٫۰۹ را پیش بینی کرد.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی اونس نقره در کوتاه مدت در زیر سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ بزودی به پایان خواهد رسید و قیمت هرچند در محدوده های خنثی بین ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت اونس نقره در سه ماهه دوم سال جاری نزولی خواهد بود و شکسته شدن سطح حمایت ۱۴٫۴۲ می تواند به سقوط قطعی اونس نقره به سطح ۹٫۷۸ بیانجامد.

این احتمال بسیار زیاد است که برای اواسط سال جاری یا ماه سپتامبر شاهد عادی سازی سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا باشیم و در این صورت، امکان کاهش اونس نقره وجود دارد ، مضافاً اینکه ممکن است بازار ملاحظات تکنیکی و فاندامنتال اخیر را نیز در نظر بگیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره