تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd :

یورو همچنان به حرکت صعودی خود ادامه می دهد و امروز صبح قیمت برای مدتی تا سطح ۱٫۳۳۹۱ بالا آمد. چند هفته ای هست که اعتقاد دارم یورو به محدوده ۱٫۳۴ می اندیشد و قصد دارد خود را در مرحله نخست به این محدوده برساند و اگر بتواند خود را بالای ۱٫۳۴۰۰ تثبیت کند می تواند به سوی منطقه ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۳۰ سپس ۱٫۳۴۵۶ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ) و ۱٫۳۴۸۲ افزایش یابد و حرکت جدیدی را به سوی ۱٫۳۵۰۰ آغاز کند.

برای امروز تثبیت قیمت در بالای سطح ۱٫۳۳۴۰ (فیب ۶۱٫۸ درصدی ) فشارهای صعودی را بیشتر می کند و این احتمال را بوجود می آورد که بزودی قیمت به سوی سطوح ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۳۵ و ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۸۱ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) برسد.

برای امروز با توجه به تشکیل سفارشات خرید در منطقه ۱٫۳۲۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ سپس منطقه ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۲۷۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) الی ۱٫۳۲۵۰ انتظار داریم ، چشم انداز این زوج همچنان مثبت و صعودی بماند البته برای احتیاط بیشتر، بهتر است که امروز در نزدیکی منطقه ۱٫۳۴۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا برای امروز ممکن است که سقف یا پیک قیمت در این محدوده ۱٫۳۴۰۰ یا در محدوده ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۳۰ تشکیل شود فعلا سفارشهای خرید معامله گران بر روی محدوده ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ قرار دارد.

دقت کرده اید که هر بار قیمت در چارت یورو به کف قیمت که سفارشهای خرید در آن منطقه چیده شده اند می رسد بالا می رود و سپس به محض اینکه به سقف یا سفارشات فروش می رسد روند رو به پایین را از سر می گیرد. دیروز دقیقا روی قیمتهای ۱٫۳۲۷۰ تا ۱٫۳۲۵۰ این را به روشنی دیدیم و برای چندمین بار یاد گرفتیم که محدوده قرار دادن سفارشهای خرید بسیار مهم اند.

بنابراین برای امروز اگر منطقه ۱٫۳۴۰۰ نتواند جلوی تقویت یورو را بگیرد، مطمئنا باید برای منطقه ۱٫۳۴۲۵ و ۱٫۳۴۳۰ آماده باشیم و سپس ۱٫۳۴۵۰ الی ۱٫۳۴۸۲ .

آیا از منطقه ۱٫۳۳۲۰ تا ۱٫۳۳۰۰ خریداران برخواهند گشت یا از منطقه ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۲۷۰ الی ۱٫۳۲۵۰؟ تا اینجای کار سناریوی افزایشی محتمل تر است اما همانطور که اشاره کردیم پیشنهاد می شود در منطقه نزدیک به سطح ۱٫۳۴۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید و بعد از آن منتظر واکنش به این سطح باشید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

 

:UsdJpy 

 خبریکه در حال حاضر بیشتر در بازار ارز مطرح است، امتداد حرکت کاهشی زوج دلار در مقابل ین ژاپن است که امروز پس از سقوط ۶٫۵%- درصدی شاخص سهام نیکی ژاپن به کمترین نرخهای ۱۰ هفته گذشته سقوط کرد. شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) نیز باز هم سقوط کرد و با ثبت ۸۰٫۵۰ به نرخهای پایین ۴ ماهه گذشته کشیده شد.

صبح امروز ، قیمت زوج ارز دلار – ین ژاپن تا سطح ۹۳٫۷۷ سقوط کرد و اکنون با توجه به اینکه کف ابر ایچیموکو در منطقه ۹۵٫۴۵ کاملا شکسته شده است، هدف نزولی بعدی کاهش قیمت تا نرخ ۹۲٫۵۷ ( پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) است. علاوه بر موارد عمده ای که در بالا بدان اشاره شد، وضعیت بازارهای سهام و بازارهای اوراق قرضه ژاپن نیز قابل توجه و تامل است.

شاخصهای سهام ژاپن عمدتاً در روندی نزولی قرار دارند و روز به روز میلیاردها دلار ارزش خود را از دست می دهند و در مقابل، محل امن سرمایه گذاری، بازارهای درآمد ثابت (Fixed Income) یا همان اوراق قرضه دولتی است که طی هفته های اخیر، به دلیل هجوم برای خرید، قیمت آنها افزایش یافته و در نتیجه ، سود بازدهی آنها به شدت کاهش یافته است بطوریکه امروز بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن عمدتا به خاطر سقوط سهام و تقویت ارزش ین ژاپن بیشترین کاهش روزانه خود را در طی بیش از ۲ ماهه گذشته تجربه کرد و به ۰٫۷۹۵ درصد کاهش یافت.

در زوج UsdJpy تایید سفارشات فروش در سه مرحله ۹۴٫۵۰ بعدی در منطقه ۹۴٫۷۰ و ۹۴٫۸۰ سپس آخرین مرحله از سفارشات فروش در منطقه نزدیکی سطح ۹۵٫۰۰ می تواند به کاهش بیشتر قیمت تا منطقه ۹۳٫۶۰ و ۹۳٫۵۰ گردد که البته پیشنهاد می کنیم امروز در همین نزدیکی منطقه ۹۳٫۷۵ و ۹۳٫۶۰ الی ۹۳٫۵۰ برای تسویه پوزیشن های فروش اقدام شود.

در زوج EurJpy نیز این احتمال وجود دارد که با توجه به شرایط ریسک گریزی و تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر، حرکت نزولی با قوت ادامه یابد و تا هدف ۱۲۵٫۰۰ سقوط کند و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود در میان مدت می تواند به سوی منطقه ۱۲۰ کاهش یابد. برای امروز نیز عمده سفارشات فروش در حدود منطقه ۱۲۶٫۸۰ الی ۱۲۷٫۳۰ چیده شده اند که سقف امروز قیمت محسوب می شود که البته توصیه می کنیم در منطقه نزدیکی ۱۲۵٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید.

برای زوج ارز GbpJpy نیز از سفارشات فروش اینطور استنباط می شود که منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۴۹٫۷۵ الی ۱۵۰٫۰۰ سفارشات فروش زیادی چیده شده است و در ادامه مسیر نزولی می بایست در انتظار سقوط بیشتر به سوی ۱۴۶٫۰۰ و ۱۴۵٫۸۵ باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

چنانکه قویاً انتظار می رفت با ادامه حرکت صعودی پوند در برابر ارزهای اصلی، حرکت این زوج در حال تثبیت است و امروز در زمان نگارش این تحلیل به بالاترین نرخهای ۴ ماهه گذشته رسیده است. تمایلات فروش دلار صعود بیشتری را برای پوند به ارمغان آورده است و پوند در مقابل دلار توانسته از تمامی سطوح مقاومت خود عبور کند.

تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۷۰۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) به معنای ادامه صعود تا نرخ ۱٫۵۷۸۹ است. سطح حمایت در منطقه ۱٫۵۶۳۵ و ۱٫۵۶۳۰ قرار دارند و پس از آن ، حمایت بعدی در منطقه ۱٫۵۶۱۰ و ۱٫۵۶۰۰ است که سفارشات خرید نیز به ترتیب در همین سطوح اشاره شده چیده شده اند.

در حرکت صعودی ، سطح مقاومت فعلا بر روی سطح ۱٫۵۷۰۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و ۱٫۵۷۱۰ است و تنها در صورت شکست این منطقه ، هدف صعودی بعدی رسیدن به نرخ ۱٫۵۷۸۹( فیب ۶۱٫۸ درصدی) است که در چارت زیر به وضوح مشخص است.

همچنین مومنتوم افزایشی بوجود آمده در اندیکاتور زیر سیگنال قدرت روند افزایشی پوند را نشان می دهد و از نظر تحلیل بنیادی نیز کمرنگ تر شدن انتظارات از چاپ پول و گسترش سیاستهای انبساطی بانک مرکزی انگلیس که عمدتا ناشی از آمارهای مثبت اقتصادی این کشور بوده است ، حرکت صعودی این زوج را شدت بخشیده است و همچنان منتظر می مانیم تا ببینیم پوند موفق به عبور و شکست مقاومت ۱٫۵۷۰۳ خواهد شد ؟

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند