تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی و در محدوده نرخهای ۱۱۷۸ و ۱۱۸۹ قرار دارد و می بایست برای امروز منتظر شکسته شدن یکی از سطوح فوق بود تا جهت قیمت اونس طلا مشخص گردد.

به باور ما، در صورت حرکت نزولی، شکسته شدن سطح ۱۱۷۸ نشانه ای از احتمال شروع حرکت کاهشی جدید است که از سطح ۱۲۱۹٫۴۰(بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) شروع شده است و از این رو است که می بایست در زیر سطح ۱۱۷۸ نسبت به ورود به پوزیشن های فروش با تارگت اولیه ۱۱۷۲ اقدام نمود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت افزایش ۱۱۴۲٫۸۶ به ۱۲۱۹٫۴۰ تشکیل شده است.

اما در حرکت صعودی اگر امروز آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا پایین تر از پیش بینی ها اعلام شود، می توان در سطوح بالا و در نرخهای بالای ۱۱۹۲ برای ورود به پوزیشن خرید اقدام نمود و در انتظار رسیدن قیمت به سطح ۱۱۹۶ و سپس نرخهای ۱۲۰۰ و ۱۲۰۷ بود. از این رو فعلا اونس طلا در روندی خنثی ادامه دارد و به باور ما، شکسته شدن یکی از سطوح ۱۱۷۸ و ۱۱۹۲ برای امروز سیگنال مشخصی از شروع حرکت جدید ایجاد خواهد کرد.

بدین ترتیب، اکنون پیش بینی می کنیم تا زمانیکه شاهد شکسته شدن سطوح فوق باشیم، حرکت در روندی خنثی ادامه یابد. از منظر تحلیل فاندامنتال، امروز اعلام شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت باشد.

به همین خاطر امروز توجه بازار به آمارهای ایالات متحده، خصوصاً تعداد اشتغال بخش خصوصی (ADP) معطوف است. پیش بینی بازار، اعلام افزایش تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در بخش خصوصی از رقم قبلی ۲۱۲۰۰۰ به ۲۲۷۰۰۰ است.

در صورت تایید این میزان، انتظار می رود تعداد اشتغال ماهانه بخش غیر کشاورزی (NFP) نیز که روز جمعه منتشر می شود، افزایش قابل توجهی داشته باشد و به سطوح مثبت برسد.

از آنجاییکه امروز این گزارش اشتغال بخش خصوصی آمریکا تا حدی می تواند وضعیت گزارش اشتغال ماهانه آمریکا (Non Farm Payrolls) را که روز جمعه اعلام می شود، مشخص نماید، بازار اونس طلا با دقت به این آمار توجه خواهد کرد.

با تمامی این مطالب، به نظر می رسد، روند حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۱۷۸ بزودی دوباره در بالای سطح مقاومت ۱۲۰۰ به پایان خواهد رسید و قیمت هر چند در محدوده های خنثی حرکت خواهد نمود، اما آهنگ حرکت اونس طلا نزولی خواهد بود و این موضوع را می توان از کاهش موجودی ذخایر صندوق سرمایه گذاری جهانی اسپایدر (SPDR) در ماه مارس متوجه شد که بیشترین کاهش ماهیانه ذخایر طلا از ماه دسامبر ۲۰۱۳ به این سو را تجربه کرد.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه خواهد داد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این خبر باقی بماند. در نمودار زیر، ادامه این حرکت خنثی را پیش بینی می کنیم تا یکی از سطوح ۱۱۷۸ یا ۱۱۹۲ با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا