تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۴۶٫۶۶ دلار/بشکه کاهش یابد و اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به ریزش شدید قیمت به سطح ۴۴٫۸۹ می شود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت پایین سطح حمایت ۴۸٫۰۹ تایید کرده است و این حرکت کاهشی، در راستای ادامه روند نزولی است که نفت از نرخ ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) آغاز کرده بود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۱۵ (بالاترین حد روز ۱۷ فوریه) به ۴۲٫۰۳ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۴۶٫۶۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم شده است.

چنانچه بتواند از این سطح گذر کند باید منتظر فرود قیمت به سح ۴۴٫۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و سپس ۴۳٫۸۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

تحلیل اولیه این روند با اتکا به امواج الیوت بیانگر آن است که روند اصلاحی قیمت از سطح ۴۲٫۰۳ در همان سطح مقاومت ۵۲٫۵۰ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) به پایان رسیده است و زمان بازگشت قیمت به روند نزولی فرا رسیده است و ما هم اکنون در موج نزولی ۳ قرار داریم که سومین موج از الگوی گسترش یافته مثلث مورب می باشد که این الگو نیز از سطح ۵۴٫۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۷ فوریه) تشکیل شده است.

همانطور که در گزارشهای قبلی اشاره کردیم این موج نزولی ۳ می تواند در روزهای آتی قیمت را حتی به زیر سطح ۴۲٫۰۳ پایین بکشاند. هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۴۹٫۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود.

از این رو در صورتیکه قیمت به همین صورت در زیر نرخ ۴۹٫۵۲ بسته شود، می تواند به استمرار حرکت نزولی قیمت به سطح ۴۶٫۶۶ و سپس ۴۴٫۸۹ دلار/بشکه بیانجامد.

لازم به ذکر است که از منظر تحلیل فاندامنتال امروز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۸٫۲ میلیون بشکه به ۴٫۲ میلیون بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز سطح حمایت ۵۴٫۶۵ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۵۳٫۴۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی (۳) در حرکت است و این سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۶۲٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۷ فوریه) شکل گرفته است.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این موج نزولی قادر خواهد بود که قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطح ۴۹٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۵۳٫۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است که برای تایید این حرکت می بایست قیمت حداقل تا سطح ۵۴٫۵۰ پایین آید که نشانه ای تایید شکست سطح حمایت ۵۴٫۶۵ خواهد بود.

در چارت زیر سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۵٫۸۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود باعث تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

در هر صورت به نظر می رسد، تمایل به فروش نفت برنت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت برنت همچنان در شیب کاهشی باقی خواهد ماند در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

بنابراین برای امروز در صورتیکه فروشندگان نفت برنت به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۵۴٫۶۵ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به فروش نفت برنت تا نرخ ۵۳٫۴۳ و سپس ۵۲٫۵۰ دلار/بشکه حرکت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت