تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا محدوده ۵۹۵۸ و ۵۹۳۲ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

به باور ما موج نزولی قیمت که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) آغاز شده است با سطوح حمایت و مقاومت متعددی روبرو است که سطوح فیبوناچی و پروجکشن به وضوح نشان داده است.

تحلیل و بررسی پروجکشن بیانگر آن است که حمایت قیمت بر روی ۶۰۰۵ و مقاومت بر روی ۶۰۹۶ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارند.

این در حالی است که بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۵۶۲۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ مارس) به ۶۲۹۴٫۵۰ نشان دهنده آن است که حمایت دیگر قیمت بر روی ۶۰۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و مقاومت بر روی ۶۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است.

اگرچه حرکت کاهشی قیمت از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ یک الگوی پیچیده ایجاد کرده اما به نظر می رسد که این حرکت کاهشی هنوز کامل نشده است زیرا ممکن است که یا به سطح ۵۹۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) یا اینکه به سطح ۵۹۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) این حرکت کاهشی ادامه یابد.

در حرکت صعودی نیز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۰۹۶ برسد موجب افزایش اندک قیمت به سطح ۶۱۳۶ می شود.

از این رو تا هنگامی که سطح مقاومت ۶۰۹۶ به عنوان سطح رزیستنس اولیه پایدار است، احتمال ادامه روند کاهشی قیمت جهانی مس به سطوح ۵۹۵۸ و ۵۹۳۲ دلار/تن وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت مدتی در روند خنثی مابین نرخهای ۱۷۸۰ و ۱۸۰۵ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۴۵ (کمترین سطح روز ۱۲ مارس) شروع شده بود.

چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۸۰۵ برسد مهر تاییدی در جهت گسترش موج افزایشی c به سوی سطح ۱۸۳۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد. این در حالی است که در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۷۸۰ منجر به حرکت نزولی قیمت به سطح ۱۷۶۵ می گردد.

تمایل بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد با این حال باید منتظر خروج قیمت از این محدوده خنثی باشیم. برای مشخص شدن حرکت آلومینیم آلیاژی، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۷۸۰ و ۱۸۰۵ است با قدرت شکسته شود.

از این رو چشم انداز کوتاه مدت این فلز نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۸۰۵ و سطح حمایت ۱۷۸۰ دلار/تن شکسته نشده است. به همین دلیل در حال حاضر، قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی قرار دارد و بازار برای تعیین جهت، به شکست یکی از سطوح فوق توجه دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم