تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز اونس طلا پس از آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا روز خوبی را پشت سر گذاشت و توانست بیشترین رشد روزانه خود را در ۲ ماهه گذشته بدست آورد. آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) افزایش بسیار ناچیزی داشت و از سطح انتظار بازار بسیار کمتر اعلام شد که همین خبر موجب تقویت اونس طلا گردید.

در خبری دیگر آمار بخش تولیدی ISM آمریکا در ماه مارس کمترین رشد خود در ۲ ساله گذشته را دید و این نشانه ای است که انتظار بازار را از افزایش زودهنگام نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه ژوئن کم رنگ تر جلوه می کند و به همین دلیل قیمت اونس طلا روز گذشته را در بالای سطح ۱۲۰۰ تثبیت کرد.

بانک فدرال رزرو آمریکا در آخرین بیانیه خود صراحتاً اعلام داشته که هرگونه تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ بهره را به شرایط و آمار اقتصادی آتی معطوف داشته است و تردیدی نیست که افزایش اشتغال مبیّن رشد اقتصادی است و از آنجاییکه ماه فوریه، میزان اشتغال ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی ۲۹۵۰۰۰ اعلام شد، فردا در صورتیکه رقم نهایی کمتر از حد پیش بینی ۲۴۵۰۰۰ اعلام شود، می توان در اولین واکنش، رشد اونس طلا را نتیجه گرفت و همچنین بالعکس.

از منظر تحلیل تکنیکال، امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که به ترتیب حمایتهای ۱۲۰۰ ، ۱۱۹۸ و ۱۱۹۶ مانع از هر گونه کاهش قیمت شوند و چنانچه امروز قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۰۷ با قدرت عبور کند، باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۱۶ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شکل گرفته است.

نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که تنها به شرط شکست این سطح منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود و برای امروز در اونس طلا سطح مقاومت ۱۲۰۷ سرنوشت را تعیین خواهد کرد.

در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت ۱۲۰۷ حرکت افزایشی با شدت بیشتری به سطح ۱۲۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) یا ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ادامه خواهد یافت. گزارش فردا اشتغال بخش غیر کشاورزی ایالات متحده آمریکا، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی FOMC معین کند.

افزایش میزان اشتغال، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر به افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن تفسیر می شود که در صورت تحقق به کاهش اونس طلا می انجامد، این در حالی است که کاهش میزان اشتغال، اطمینان بازار را از افزایش زودهنگام نرخ بهره کمتر خواهد کرد که در صورت تحقق به نفع اونس طلا خواهد بود. منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا